HBM

HBM tuo markkinoille catmanAP tiedonkeruu- ja analysointiohjelmiston version 3.3

Lehdistötiedote   •   Elo 21, 2012 12:28 EEST

– Mahdollistaa väsymiskokeiden helpon arvioinnin

Testaus- ja mittausasiantuntija HBM:n catmanAP tiedonkeruu- ja analysointiohjelmiston uusi 3.3 versio on nyt saatavilla. Ohjelmisto on intuitiivinen ja helppokäyttöinen ja tarjoaa silti edelleen laajan valikoiman toimintoja. Uusi catmanAP 3.3 tukee HBM:n koko mittausteknologian laitteistovalikoimaa.

catmanAP sisältää joukon moduuleita, jotka tekevät siitä erityisen joustavan ja ihanteellisen työkalun moniin erilaisiin mittaustehtäviin. Parannettu ohjelmistoversio keskittyy yksinkertaisiin toimintoihin. Uuden version ominaisuuksiin kuuluu esimerkiksi uudistettu käyttöliittymä, joka tekee tavanomaisista tehtävistä, kuten automaattisten mittausjaksojen asettamisesta tai mitatun tiedon analysoinnista, entistä selkeämpää ja tehokkaampaa.

catmanAP 3.3 tarjoaa myös uusia tiedon analysointitoimintoja. Esimerkiksi "luokittelumenettely" sopii väsymiskokeissa täydellisesti tarvittavan materiaalikuorman ja materiaalin arvioidun väsymisen graafiseen esittelyyn. Kuorman amplitudit ja keskiarvot tallennetaan, jolloin niiden taajuuksia voidaan esitellä yksinkertaisessa kolmiulotteisessa kaaviossa. Analysointi voidaan suorittaa jopa reaaliajassa, mikä mahdollistaa pitkän aikavälin mittaustietojen välittömän tiivistämisen. Myös mittaustietojen graafisiin analyyseihin tarkoitettua Advanced Cursor Graph -ohjelmaa on parannettu.

Kuvateksti: Vaikka catmanAP tiedonkeruu ja analysointi -ohjelman uusi versio 3.3 onkin entistä käyttäjäystävällisempi, se tarjoaa käyttäjille silti monia uusia toimintoja.

Lisätietoa:
Jyri Niinistö, HBM Finland.
Puhelin: 050 301 5621,
Sähköposti: jyri.niinisto(at)hbm.com

Harri Kammonen, viestintätoimisto Manifesto
Lehdistökontaktit
Puhelin: + 358 40 500 1120
Sähköposti: harri.kammonen(at)manifesto.fi

HBM Test and Measurement

Vuonna 1950 Saksassa perustettu Hottinger Baldwin Messtechnik (HBM Test and Measurement) on testaus- ja mittaustoimialan teknologia- ja markkinajohtaja. HBM:n tuotevalikoima sisältää ratkaisuja kaikkiin mittausketjun vaiheisiin virtuaalisesta testauksesta fyysiseen testaukseen. HBM:llä on tuotantolaitoksia Saksassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa. Yhtiö on edustettuna 80 maassa eri puolilla maailmaa, myös Suomessa.