HBM

HBM tuo markkinoille modulaarisen tiedonkeruun ja hallintajärjestelmän

Lehdistötiedote   •   Heinä 03, 2012 12:25 EEST

-    Uusi PMX-alusta on ihanteellinen ympäristö tuotantoa ja teollista testausta varten

Testaus- ja mittausteknologiaa toimittava HBM tuo markkinoille PMX:n, tuotantoympäristön uuden tiedonkeruu- ja hallintajärjestelmän. Korkealaatuisen mittausteknologian lisäksi uusi PMX-järjestelmä tarjoaa yksinkertaisen integraation teollisiin automaatiojärjestelmiin.
PMX-tiedonkeruu- ja hallinta-alustan avulla HBM tarjoaa ihanteellisen ratkaisun tuotanto- ja testausympäristöjen lukuisiin mittausteknologisiin tehtäviin.

”Uusi mittaustiedon keruutuotteiden sarjamme on kehitetty asiakkaidemme tarpeiden pohjalta uudenaikaiseksi ja skaalattavaksi järjestelmäksi, jossa on lukuisten erityyppisten kanavien integrointimahdollisuus. PMX on HBM:lle tärkeä uutuustuote, ja olemme tyytyväisiä positiiviseen palautteeseen, jota olemme saaneet Pohjoismaiden asiakkailtamme,” sanoo myynti-insinööri Krister Långsjö, HBM Finland.

Skaalattava järjestelmä tarjoaa käyttäjälle juuri niitä toimintoja, joita hän edellyttää sovellukselta. HBM käyttää uusimpia standardeja, kuten Industrial Ethernet. PMX voidaan integroida optimaalisesti uudenaikaisiin automaatiojärjestelmiin reaaliaikaisten Ethercat- ja Profinet -ethernetprotokollien tuen avulla.

Tiedonkeruujärjestelmä näytteistää jopa 19,2 kHz taajuudella, prosessoi ja siirtää tulokset reaaliaikaisesti. Näin voidaan esimerkiksi määrittää keskiarvot tai raja-arvot. Käyttäjä voi valvoa tuotantoprosesseja, kuten kokoonpanoa tai painamista tuotantopaikalla.

Tehokas koneen ja tehtaan valvonta onnistuvat myös tällä järjestelmällä. Kestävä järjestelmä on modulaarinen, ja sitä voidaan helposti laajentaa, jos tehdasta muutetaan. Näin alkuasennus- ja huoltoajat ovat entistä lyhyemmät ja investoinnin varmuus suurempi.

Järjestelmään kuuluu perusyksikkö, jossa voidaan käyttää enintään viittä vaihtokorttia. Ensimmäinen asetettava kortti voi olla teollisen Ethercat- tai Profinet-ethernetprotokollien kommunikaatiokortti. Muut neljä korttipaikkaa on kukin nelikanavaisten vahvistimien, venymäanturien (SG), analogisten vakiosignaalien (virta, jännite) ja digitaalisten syöttöjen/lähtöjen käytettävissä.

PMX-järjestelmää voidaan käyttää itsenäisenä laitteena tai automaatioverkossa. Useita PMX-laitteita voidaan myös synkronoida automaattisesti. Konfigurointia tai visualisointia varten tietokoneen kanssa kommunikoidaan Ethernetin kautta. Käyttö toteutetaan innovatiivisen, uuden verkkopalvelinteknologian avulla siten, että erillistä ohjelmistoa ei tarvita.

Kuvateksti: HBM tuo markkinoille uuden tuotantoympäristön tiedonkeruu- ja hallintajärjestelmän PMX:n kanssa ja tarjoaa huippulaatuisen mittausteknologian lisäksi yksinkertaisen integraation teollisiin automaatiojärjestelmiin.

Lisätietoa:
Krister Långsjö
Sähköposti: krister.langsjo(at)hbm.com

Harri Kammonen, viestintätoimisto Manifesto
Lehdistökontaktit
Sähköposti: harri.kammonen(at)manifesto.fi

HBM Test and Measurement

Vuonna 1950 Saksassa perustettu Hottinger Baldwin Messtechnik (HBM Test and Measurement) on testaus- ja mittaustoimialan teknologia- ja markkinajohtaja. HBM:n tuotevalikoima sisältää ratkaisuja kaikkiin mittausketjun vaiheisiin virtuaalisesta testauksesta fyysiseen testaukseen. HBM:llä on tuotantolaitoksia Saksassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa. Yhtiö on edustettuna 80 maassa eri puolilla maailmaa, myös Suomessa.