Sok

Helpompia ja hauskempia ruokaostoksia - S-ryhmä ja Digital Foodie solmivat yhteistyösopimuksen

Lehdistötiedote   •   Touko 20, 2010 11:20 EEST

Oletko haaveillut palvelusta, joka miettisi puolestasi mitä syötäisiin, tarjoilisi ideoita ruoista, joista juuri teidän perheenne pitää, kirjoittaisi puolestasi ostoslistan sen mukaisesti, mitä lähikaupastasi löytyy ja antaisi tarkempaa tietoa ostamistasi tuotteista? S-ryhmän ja Digital Foodie Oy:n yhteistyö tuo nyt Foodie.fm -ruokasuosituspalvelun Facebookiin yli 1,7 miljoonan suomalaisen ulottuville

– Olemme kehittäneet henkilökohtaisen palvelun mahdollistavan ruokasuositusteknologian. Testasimme palvelua helmi-huhtikuussa iPhone-käyttäjillä. Palvelun saama vastaanotto oli erittäin positiivinen. Nyt solmitun yhteistyösopimuksen myötä palvelu tuodaan yhdessä S-ryhmän kanssa laajemman asiakaskunnan käyttöön Facebookissa, toimitusjohtaja Kalle Koutajoki Digital Foodie Oy:stä kertoo.

Digitalisoituminen ja jatkuvasti kehittyvä tekniikka tarjoavat mahdollisuuden muuttaa ja helpottaa arjen rutiineja, kuten kaupassakäyntiä. Palvelun kehittämisessä lähtökohtana ovatkin olleet asiakkaiden aidot arkiset haasteet.

– Yli 1,3 miljoonaa suomalaista käy päivittäin jossain S-ryhmän päivittäistavarakaupassa. Ruokakaupassa asioiminen on osa viikkorutiineja. Sen pitää sujua mahdollisimman joustavasti, jotta arki rullaa eteenpäin, valikoimajohtaja Ilkka Alarotu SOK:lta toteaa.

Foodie.fm on enemmän kuin sähköinen ostoslista. Palvelu sisältää yli 3500 Yhteishyvän Ruokamaailman reseptiä, ja yli 10 000 S-ryhmän päivittäistavarakaupassa myytävän tuotteen tiedot. Foodie.fm -palvelu on käyttäjäkohtaisesti räätälöity. Se muistaa esimerkiksi, mistä käyttäjä pitää, mitä erikoisruokavalioita perheessä noudatetaan ja mikä on oma lähikauppa.

– Facebookissa perheen tai kaveriporukan ostosten suunnittelu yhdessä on entistäkin helpompaa. Ostoslista päivittyy automaattisesti perheenjäsenten kesken niin Facebookissa kuin puhelimessakin, ja sen voi jakaa myös sähköpostilla. Uutena ominaisuutena reseptejä voi kommentoida Facebookissa ja jakaa kommenttinsa suosikkireseptistä omalla seinällä, Kalle Koutajoki summaa.

Myös iPhone -sovellus päivittyy, joten suurin osa palvelun uusista ominaisuuksista tulee myös puhelimeen. Palvelua kehitetään jatkossa käyttäjien toiveiden perusteella. Tulevaisuuden ensimmäisenä kehitysaskeleena on lisätä palvelun tietosisältöä niin, että se tarjoaa yhä tarkempaa tietoa tuotteista, esimerkiksi ainesosista ja ravintosisällöistä. Lisäksi vuoden loppupuolella palvelua laajennetaan käytettäväksi myös Nokian älypuhelimilla.

– S-ryhmälle Foodie.fm on osa päivittäistavarakaupan palvelua. Asiakasomistajien arjen helpottaminen on kaiken toimintamme lähtökohta. Foodie.fm on erinomainen esimerkki palvelusta, joka tekee ruokaostosten tekemisestä paitsi helpompaa, myös hauskempaa, Ilkka Alarotu summaa.

Tutustu Foodie-palveluun: www.foodie.fm
Ota Foodie.fm käyttöön Facebookissa: www.foodie.fm/facebook

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Kalle Koutajoki, Digital Foodie Oy, p. 040 701 2397, s-posti: kalle.koutajoki@foodie.fm
Valikoimajohtaja Ilkka Alarotu, SOK, p. 010 76 80634, s-posti: etunimi.sukunimi@sok.fi