Helsingin Energia

Helsingin Energian uusi Sävel+ -raportointipalvelu

Lehdistötiedote  •  2010-05-21 15:40 EEST

Helsingin Energian uusi, energiankäytön raportointipalvelu Sävel+ toimii osoitteessa www.helen.fi/raportointi. Kaikki sähkön ja kaukolämmön käyttäjät ovat tervetulleita palveluun, jossa he voivat seurata omaa energian kulutustaan ja näin edistää energian järkeviä käyttötapoja.

Sähkön tai lämmön käyttäjä voi asettaa raportointipalveluun kalenterimerkintöjä, jotka auttavat energiankäytön seurannassa helpottaen hahmottamaan ajan myötä tapahtuvaa energiankäytön muutosta. Palveluun on tulossa myös energiatehokkuuteen kannustavaa vertailutietoa tukemaan käyttäjän toimia.

Helppokäyttöinen, nopea ja suurelle käyttäjämäärälle luotettavasti toimiva raportointipalvelu on toteutettu Helsingin Energian ja kulutustiedonhallintaan keskittyvän jyväskyläläisen Ecore Oy:n yhteisessä kehityshankkeessa. Palvelu perustuu EcoreAction –alustaan.

Tuntitasoista energiakäyttötietoa

Sävel+ -raportointi toteutuu tuntitasoisena jo nyt Helsingin kantakaupungissa ja Pakilan alueella 150 000 taloudessa, joissa on etäluettava sähkönkulutusmittari. Vuosina 2011 ja 2012 tuntitasoinen raportointi tulee kaikkien helsinkiläisten sähkönkäyttäjien ulottuville Östersundomin kaupunginosaa lukuun ottamatta. Kaikki kaukolämpömittarit ovat tuntitasoisen palvelun piirissä vuoden 2013 loppuun mennessä. Kuukausitasoisena kulutustieto on kaikkien Helsingin Energian asiakkaiden käytettävissä jo nykyisellään raportointipalvelussa.

Ympäristövastuullisuudessa yhteiset tavoitteet

Helsingin Energia toimii aktiivisesti ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi kaikilla energiaketjun osa-alueilla pitäen huolta siitä, että energian tuottamisesta, jakamisesta ja käytöstä syntyy mahdollisimman vähän ympäristövaikutuksia. Tärkein ilmastonmuutosta hillitsevä ympäristöpäätös on välttää turhaa energiankäyttöä. Tässä Helsingin Energia auttaa energiankäyttäjiä valtakunnallisen Energiakeskuksensa energiankäytön neuvonnalla ja tarjoamalla ihmisten käyttöön energiankäytön seurannan apuvälineitä.

Tutustu palveluun!

Sävel + kertoo, miten paljon energiaa käytät ja sen avulla voit seurata, miten taloutesi järkevä energiankäyttö näkyy kulutuksessasi. Raportointipalvelumme laajenee etäluettavien mittarien myötä tuntitasoiseksi sitä mukaa kuin etäluettavia mittareita otetaan käyttöön. Olipa mittarisi jo nyt etäluettava tai ei, Sävel + auttaa energian käytön seurannassa ja sitä kautta järkevässä energian käytössä.

Raportointipalvelu kehittyy asteittain ja yhdessä energiankäyttäjien kanssa. Tavoitteena on tyytyväinen energiankäyttäjä, joka huomaa, miten voi päätöksillään vaikuttaa energian kulutukseen ja sitä kautta ympäristön hyväksi

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom