Sanoma Oyj

Helsingin Sanomien ja Nelosen uutisten toimitukset yhteen

Lehdistötiedote   •   Marras 02, 2011 12:24 EET

Nelosen uutistoimitus muuttaa Sanomataloon

Nelosen uutistoimitus yhdistetään Helsingin Sanomien toimitukseen. Samalla Nelosen uutiset siirtyy Helsingin Sanomien tuotannoksi. Muutto Sanomataloon tapahtuu ensi vuoden jälkipuoliskolla, mutta toimitusten yhteistyötä lisätään mahdollisimman pian.

"Tämä on erinomainen asia Hesarille ja Neloselle. Pystymme yhdessä luomaan aiempaakin vahvemman uutispalvelun niin televisioon, verkkoon, uusiin lukulaitteisiin, radioon kuin painettuun lehteen. Yhteistyön myötä syntyy uudenlainen uutispalvelu, jossa yhdistyvät Hesarin ja Nelosen kerronnalliset vahvuudet", sanoo Helsingin Sanomien kustantaja, vastaava päätoimittaja Mikael Pentikäinen.

"Yhteistyö Helsingin Sanomien kanssa vahvistaa merkittävästi Nelosen uutisia. Samalla voimme tuoda paljon sellaista journalistista ja teknistä osaamista, josta on hyötyä Helsingin Sanomille", Nelosen uutisten päätoimittaja Eero Hyvönen toteaa.

Nelonen Median liiketoimintajohtaja Hans Edin on tyytyväinen, koska yhteistyö avaa Nelosen uutisille uusia jakeluteitä. "Tv-uutiset ovat Nelosen katsojille tärkeä päivittäinen tietolähde. Yhteistyö vahvistaa uutistoiminnan kehittymistä jakelualustasta riippumatta."

Nelosen uutistoimituksen työntekijät siirtyvät Helsingin Sanomiin vanhoina työntekijöinä. Siirron ajankohta täsmentyy myöhemmin.

Siirron tapahduttua vastaava päätoimittaja Mikael Pentikäinen johtaa yhdistettyä toimitusta ja toimii myös Nelosen uutisten vastaavana päätoimittajana. Eero Hyvönen jatkaa päätoimittajana HS:n toimituksessa vastuullaan Nelosen uutistoiminta.

Sanoma Oyj

Robin Janszen
Vice President, Communications

Lisätiedot:
Kustantaja ja vastaava päätoimittaja Mikael Pentikäinen, Helsingin Sanomat, p. 09 122 2310
Liiketoimintajohtaja Hans Edin, Nelonen Media, p. 09 454 5210
Päätoimittaja Eero Hyvönen, Nelosen uutiset, p. 09 454 5515