Hilti (Suomi) Oy

Hilti keskittyy tuottavuuteen uudella 5.sukupolven 7 kg kombivasarallaan

Lehdistötiedote   •   Elo 22, 2013 11:49 EEST

Hiltin uusi 7 kg kombivasara ottaa teho-painosuhteellaan niskalenkin yhdestä rakennusalan suosituimmista tuoteryhmistä.

Uuden TE 70-ATC AVR kombivasaran tärinätaso on ainoastaan 10m/s²,mikä mahdollistaa 400 reiän poraamisen päivittäin, perustuen 25 mm halkaisijaan ja 100 mm syvyyteen, ennen ELV:n (raja-arvon) saavuttamista.

Suorituskyky muodostuu 11.5 joulun yksittäisistä iskuista, 2760 kertaa minuutissa ja verrattomalla 360 rpm kierrosnopeudella, joka on selvästi korkeampi kuin 250-280 rpm toimialan standardi.

Hiltin aktiivisen tärinänvaimennusjärjestelmän (AVR) lisäksi koneessa on aktiivinen väännönrajoitin (ATC), joka pysäyttää työkalun välittömästi mikäliterä jumiutuu poratessa. Työntekijän terveyttä ja turvallisuutta lisäävät edelleen DRS pölynpoistojärjestelmät poraamiseen, piikkaukseen ja iskuporakruunuilla poraamiseen. Nämä ominaisuudet Hilti tarjoaa ainoanavalmistajana maailmassa.

Tuote on suunniteltu iskuporaamiseen betoniin, tiileen ja luonnonkiveen 18-150 mm halkaisijoilla, keski-raskaiden ja raskaiden ankkurireikienporaamiseen 18-40 mm halkaisijoilla, karhennukseen ja piikkaukseenpiikeillä ja taltoilla sekä putkiläpivientien piikkaamiseen 150 mmhalkaisijaan asti.

Pasi Leppänen, Hilti (Suomi) Oy:n työkalujen tuotepäällikkö sanoo: “7 kg kombivasaraluokka on käytännössä jokaisen työmaan perustyökalu, minkä takia myös kaikkein kilpailluin eri valmistajien kesken."

“Käytännössä jokaisen työmaamestarin kolme keskeisintä vaatimusta ovat tehokkuus, työturvallisuus – ja terveys sekä luotettavuus. Saavutetulla suorituskyvyllä, kahdella voitelukammiolla ja lasikuituvahvistetulla,pitkäikäisellä kotelolla meillä on käsissämme lyömätön tuote.

”TE 70-ATC AVR kombivasaran saa käyttöönsä joko Hilti Työkalupalvelun kautta tai suoraan ostamalla, jolloin Hiltin Elinikäinen Huoltolupaus takaa ettei koneesta aiheudu mitään huoltokuluja kahteen vuoteen hankintapäivästä.

Hilti toimittaa maailmanlaajuisesti rakennusteollisuudelle teknisesti johtavia tuotteita,järjestelmiä ja palveluja, jotka tarjoavat rakennusalan ammattilaisille innovatiivisia ratkaisujaja erinomaisen lisäarvon. Konserni työllistää yli 120 maassa yli 20,000 henkilöä, jotkaintohimoisesti luovat innostuneita asiakkaita ja rakentavat parempaa tulevaisuutta. Hiltinvuosimyynti oli 4,2 miljardia Sveitsin frangia vuonna 2012. Hiltin yrityskulttuuri perustuurehellisyyteen, tiimityöhön, omistautumiseen ja rohkeuteen kohdata muutokset. Hiltikonserninpääkonttori sijaitsee Schaanissa, Liechtensteinin ruhtinaskunnassa.Lisätietoa www.hilti.fi