AC-Sanafor

Hotels.comin lokakuun kuuma lista: Suomalaisten hotellihaut Pohjoismaihin ja Espanjaan kasvaneet

Lehdistötiedote   •   Marras 11, 2010 23:21 EET

Hotels.com on julkaissut listan niistä kohteista, mihin haut suomenkielisellä Hotels.com-sivustolla lokakuussa kasvoivat eniten viime vuoteen verrattuna. Listan kärjessä on Oslo 390 prosentin nousulla ja toisena toinen pohjoismainen pääkaupunki Reykjavik. Hakujen määrää verrattiin lokakuussa 2010 edellisen vuoden lokakuun lukuihin.

– Suomalaisten matkustusinto Osloon on kasvanut todennäköisesti ainakin uusien edullisten lentoyhteyksien ansiosta. Reykjavik taas puolestaan on maailmanlaajuisen taloustaantuman ja keväisen tuhkapilven seurauksena edelleen hinnoiltaan edullisempi kuin aiempina vuosina. Siksi se on monelle houkutteleva matkakohde, kertoo Hotels.comin viestintäjohtaja Alison Couper.

Hotels.comin lokakuun kuumalta listalta löytyy myös kolmas pohjoismainen pääkaupunki, Tukholma, mutta vasta sijalta 13. Lokakuussa Pohjoismaiden lisäksi suomalaisten kiinnostus näyttää kasvaneen erityisesti Espanjaa kohtaan, jossa haut lisääntyivät Malagaan, Sevillaan, Madridiin, Gran Canarialle sekä Marbellaan.

KohdeHakujen lisääntyminen prosentteina verrattaessa lokakuuta 2010 lokakuuhun 20091.Oslo, Norja390 %2.Reykjavik, Islanti351 %3.South Beach, USA325 %4.Split, Kroatia310 %5.Malaga, Espanja307%6.Sevilla, Espanja275 %7.Bologna, Italia271 %8.Antalya, Turkki263 %9.Hurghada, Egypti253 %10.Madrid, Espanja242 %11.Alicante, Espanja241 %12.San Francisco, USA217 %13.Tukholma, Ruotsi215 %14.Los Angeles, USA209 %15.Salzburg, Itävalta204 %16.Berliini, Saksa199 %17.Bryssel, Belgia195 %18.Gran Canaria, Espanja186 %19.Marbella, Espanja185 %20.Istanbul, Turkki183 %

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com

Aino Ruikka

aino.ruikka(at)acsanafor.fi

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.