HUHTAMÄKI

Huhtamäki Oyj vahvistaa taivekartonkipakkausliiketoimintaansa Yhdysvalloissa yritysostolla

Lehdistötiedote   •   Marras 30, 2011 23:54 EET

HUHTAMÄKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 30.11.2011 KLO 20.45 Huhtamäki on ostanut yhdysvaltalaisen taivekartonkipakkausvalmistaja Ample Industries, Inc.:n liiketoiminnan. Yritysostolla Huhtamäki vahvistaa edelleen asemaansa Pohjois-Amerikan tarjoilupakkausmarkkinoilla. "Olemme tyytyväisiä voidessamme jälleen julkistaa kannattavan kasvun strategiaamme toteuttavan yritysoston", sanoo toimitusjohtaja Jukka Moisio. "Hankkimalla Ample Industries, Inc.:n ja Paris Packaging, Inc.:n liiketoiminnot lisäämme Pohjois-Amerikan tarjoilupakkausliiketoimintaamme uuden, nykyistä tuotevalikoimaamme täydentävän korkealaatuisen tuotelinjan, ja voimme palvella asiakkaitamme entistäkin paremmin." Huhtamäki Oyj:n yhdysvaltalainen tytäryhtiö Huhtamaki, Inc. osti liiketoimintakaupalla yksityisessä omistuksessa olevan Ample Industries, Inc.:n liiketoiminnan. Kauppahinta oli 23 miljoonaa euroa (31 miljoonaa dollaria). Ostetun liiketoiminnan vuosiliikevaihto on noin 45 miljoonaa euroa (60 miljoonaa dollaria), ja sen Franklinissa, Ohiossa sijaitsevassa tuotantolaitoksessa työskentelee noin 230 henkilöä. Liiketoiminta liitetään osaksi Huhtamäen North America -segmenttiä. Yritysoston odotetaan parantavan osakekohtaista tulosta vuodesta 2012 alkaen. "Tavoitteenamme on edelleen vahvistaa tarjoilupakkausliiketoimintaamme Pohjois- Amerikassa", sanoo Clay Dunn, Executive Vice President North America. "Nyt hankittujen taivekartonkipakkausliiketoimintojen lisäksi suunnitteilla on lisätä kartonkipikarien valmistuskapasiteettia sekä edelleen laajentaa tuotevalikoimaamme kartonkilautasilla", hän jatkaa. Lisätietoja: Jukka Moisio, toimitusjohtaja, puh. 010 686 7801 Timo Salonen, talousjohtaja, puh. 010 686 7880 HUHTAMÄKI OYJ Konserniviestintä Huhtamäki-konserni on johtava kuluttaja- ja erikoispakkausten valmistaja, jonka liikevaihto vuonna 2010 oli 2 miljardia euroa. Tarjoilu- ja kuluttajatuotepakkausmarkkinoita palvelee noin 12 700 työntekijää 59 tehtaassa ja useissa myyntikonttoreissa 31 maassa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi. This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Huhtamäki Oyj via Thomson Reuters ONE [HUG#1567639]