Pukkila Oy Ab

Huippumuoti ja keraamiset laatat kohtaavat ensimmäistä kertaa Ricchettin Roberto Cavalli -mallistossa

Lehdistötiedote   •   Maalis 13, 2013 09:34 EET

Pukkilan vuoden 2013 uutuuslaattojen ehdoton helmi on italialaisen muotisuunnittelija Roberto Cavallin ennennäkemättömän moniulotteinen ja ylellinen laattamallisto. Pukkilan uutuuslaattojen kärkeen kuuluu eksoottisista printeistään tunnetun muotisuunnittelijan Roberto Cavallin suunnittelema laaja ja hienostunut laattamallisto, joka koostuu neljästä eri kokonaisuudesta. Mallistoon kuuluvat ylellisestä marmoria jäljittelevä Agata, jännittäviä, Cavallille ominaisia eläinprinttejä sisältävä Diva, sekä puukuoseista innoituksensa saaneet Rinascimento ja Signoria. Cavallin laajan ja ylellisen malliston jännittävät printtikuviot on toteutettu nykyaikaiselle digipainotekniikalla, joka mahdollistaa mitä mielikuvituksellisempien kuvioiden siirtämisen laattaan.

Pukkila Oy Ab on Pohjoismaiden ainoa keraamisia laattoja valmistava yritys. Yrityksen tarina alkoi jo vuonna 1874, jolloin perustettiin kaakeliuuneja valmistava Turun Kaakelitehdas Oy. Tänään Pukkila tunnetaan laajasta tuotevalikoimastaan ja korkeasta laadustaan. Pukkila-tuotemerkki merkitsee vahvaa suomalaista osaamista keraamisten laattojen suunnittelussa, valmistuksessa ja käytön sovellutuksissa.

Pukkilan pääkonttori ja tehdas sijaitsevat Turussa. Pukkilan omat myymälät sijaitsevat Vantaalla, Turussa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa. Lisäksi Pukkilalla on maanlaajuinen jälleenmyyntiverkosto. Pukkilalla työskentelee 115 rautaista ammattilaista. Yrityksen liikevaihto on noin 21 milj. euroa.

Pukkila Oy Ab kuuluu Ricchetti Group -konserniin, joka on yksi Euroopan suurimmista keraamisten laattojen valmistajista. Konsernin muut tuotantolaitokset sijaitsevat Italiassa, Portugalissa ja Saksassa. Ryhmän muiden tehtaiden tuotteet tuovat Pukkilan valikoimaan tuulahduksen mannermaisuutta ja kasvattavat tuotetarjontaa entisestään. Oma tuotanto ja konsernin tuki takaavat myös jatkuvan kehittymisen ja osaamisen keramiikan alalla. www.pukkila.com