Management Systems Oy

Huoltopalveluihin liittyvän liiketoiminnan kehittämistutkimus

Lehdistötiedote   •   Helmi 25, 2011 11:57 EET

Toteutimme vuodenvaihteessa kyselytutkimuksen kone- ja laiterakentajien huoltopalveluihin liittyvän liiketoiminnan kehittämisestä. Kysely lähetettiin yli 150 suomalaiseen alan yritykseen yhteensä 662 vastaanottajalle. Saimme yhteensä 74 vastausta. Tutkimuksemme keskeisin löydös on se, että yrityksissä halutaan huoltopalveluista huikeaa kasvua, mutta niiden kehittämiseen ei tästä huolimatta olla valmiita investoimaan vaan kehittäminen rahoitetaan tulorahoituksella. Ehkä nyt havaittu investointihaluttomuus on osoitus siitä, että palveluliiketoimintaan ja sen kehittämiseen ei vielä syvällisesti uskota. Uskomme kuitenkin, että tämäkin haaste on ratkaistavissa, ja että palveluliiketoiminnasta voi muodostua tulevaisuudessa suomalaisten kone- ja laiterakentajien kilpailukyvyn kovin ydin.

Management Systems Oy on teollisen palveluliiketoiminnan kehittämiseen erikoistunut liikkeenjohdon konsultointi- ja koulutuspalveluja tarjoava yritys. Lisätietoja toimitusjohtaja Pasi Raikistolta +358-40-755-1063 tai pasi.raikisto@managementsystems.fi.