Paf

Hylkyolutta vasta juhannuksen jälkeen

Lehdistötiedote   •   Syys 24, 2010 07:41 EEST

Ahvenanmaalta on löydetty todennäköisesti maailman vanhimmat olutpullot. Paikallinen Stallhagen-panimo haluaisi valmistaa uutta olutta vanhaan hiivakantaan, mutta ahvenanmaalaisen peliyhtiö Pafin kertoimien mukaan ”hylkyolutta” ei todennäköisesti saada vielä juhannussillin kyytipojaksi.

Uuden oluen valmistus hylystä  nostetun vanhan oluen hiivakannasta  on aikaavievää.

”200 vuotta vanha olut on ensin analysoitava huolellisesti, jonka jälkeen panimon on valmistauduttava huolehtimaan tämän ainutlaatuisen oluen valmistuksesta”, sanoo  Pafin kertoimia hoitava Anders Sims.

Ahvenanmaalainen Stallhagen-panimo on osoittanut kiinnostusta uuden oluen valmistukseen vanhaa hiivakantaa hyödyntäen, mutta viranomaiset eivät vielä ole näyttäneet vihreää valoa.

Olutta pimeisiin syysiltoihin
Pafin kertoimet kertovat, että hylkyolut ei tule myyntiin ennen juhannusta 2011.  Mutta mahdottoman aikaavievää oluen valmistuksen ei pitäisi kuitenkaan olla. Anders Sims heittää villin arvauksen, että  uusvanha olut on kaupoissa heti kesän jälkeen 2011.

Olutpullot huomattiin maailman vanhimpien samppanjapullojen noston yhteydessä.  Yksi pulloista särkyi noston aikana, jolloin paikalla olleet asiantuntijat pystyivät toteamaan, että kyseisessä pullossa oli olutta.

Kertoimet löytyvät täältä:  www.paf.com:

Ahvenanmaalta on löytynyt oletettavasti maailman vanhinta olutta. Tuleeko vanhalle hiivakannalle valmistettu uusi olut myyntiin ennen juhannusta (24 kesäkuuta) 2011?

Ei

Kyllä

Faktaa kertoimista:
Pieni kerroin antaa pienemmän voitto-osuuden, mutta on myös todennäköisempi.
Esimerkiksi kerroin 3,00 tarkoittaa, että pelaaja saa panoksensa takaisin kolminkertaisena mikäli pelattu vaihtoehto toteutuu.

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.