If Vakuutus

Ifille vakaa tulos

Lehdistötiedote   •   Helmi 12, 2014 09:56 EET

Vakuutusyhtiö Ifin tuloskehitys jatkui vakaana.

Vuoden 2013 tekninen tulos oli 601 miljoonaa euroa, kun se vuosi sitten oli 574 miljoonaa euroa. Yhdistetty kulusuhde oli 88,1 prosenttia (88,9 %) koko vuodelta.

– 2013 oli vahva vuosi Ifille, sanoo vahinkovakuutuskonserni Ifin toimitusjohtaja Torbjörn Magnusson.

- Olemme sopeutuneet hyvin uuteen matalaan korkotasoon. Itse vakuutustoiminnan tulos oli hyvä. Sitä tarvitaan tasapainottamaan pääasiassa korkoinstrumenteista koostuvien sijoitustemme alhaista tuottoa.

- Vuonna 2013 Trygin Suomen-liiketoiminta siirrettiin menestyksekkäästi Ifiin. Suomessa, Ruotsissa ja Baltiassa käynnistettiin laaja yhteistyö Nordean kanssa. Internet-myynti jatkoi kasvuaan: internet-myynti henkilöasiakkaille nousi viime vuonna 18 prosenttia.

Ifin tulos ennen veroja oli 929 miljoonaa euroa (864 Meur) vuonna 2013.

Ifin tekninen tulos vuoden 2013 neljännellä neljänneksellä oli 148 miljoonaa euroa (136 Meur). Yhdistetty kulusuhde oli 87,9 prosenttia (89,1 %) ja tulos ennen veroja 230 miljoonaa euroa (205 Meur).

Ifin Suomen-toiminta

If toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa. Ifin Suomen-toiminnan tekninen tulos oli 92 miljoonaa euroa (80 Meur) vuonna 2013. Yhdistetty kulusuhde oli 88,5 prosenttia (89,5 %) koko vuodelta.

Vuoden 2013 neljännellä neljänneksellä tekninen tulos oli 41 miljoonaa euroa (6 Meur). Yhdistetty kulusuhde oli 81,1 prosenttia (94,7 %) loka-joulukuussa 2013.

-If tekee hyvää tulosta Suomessa, sanoo Torbjörn Magnusson.

- Trygin Suomen vakuutuskannan siirto Ifiin on toteutettu hyvin, ja suurin osa entisistä Trygin asiakkaista on jäänyt Ifiin. If on myös menestynyt erittäin hyvin Suomen pienyritysmarkkinoilla.

Sammon tulos

If kuuluu Sampo-konserniin. Sammon tulos ennen veroja oli loka-joulukuussa 2013 440 miljoonaa euroa (439 Meur). Osakekohtainen tulos oli vuoden 2013 neljännellä neljänneksellä 0,71 euroa (0,71 euroa).

Lisätiedot: Ainomaija Pippuri, viestintäjohtaja, puh. 010 514 4217

if.fi

If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 800 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,6 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.