Paroc

Igor Shatz Paroc Groupin Venäjän toimintojen johtoon

Lehdistötiedote   •   Loka 18, 2012 15:05 EEST

Igor Shatz (44) on nimitetty Parocin Venäjän toimintojen johtoon ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.11.2012 alkaen.

Shatzilla on vankka kokemus erilaisista teollisuuden johtotehtävistä. Hän on aiemmin työskennellyt rakennusteollisuuden ohella mm. panimoteollisuudessa. Ennen Parocille siirtymistä Shatz johti Heinekenin Pietarin toimintoja.

Igor Shatz on suorittanut korkeakoulututkinnon konetekniikassa Pietarin metsäteknologian akatemiassa, taloustieteiden ja johtamisen tutkinnon Pietarin sotilaallisessa teknillisessä yliopistossa ja  MBA-tutkinnon norjalaisessa MBA-ohjelmassa.

"Igor tuo arvokasta kokemusta Parocin tiimiin. Hänellä on erittäin hyvää näyttöä teollisuusyritysten menestyksekkäästä johtamisesta Venäjän markkinoilla. Igorin asiakassuuntautuneisuus ja teollisen tuotannon tuntemus lisää Parocin osaamispohjaa ja vahvistaa yhtiön kasvustrategiaa", sanoo Parocin toimitusjohtaja Kari Lehtinen.

Igor Shatz seuraa tehtävässään Venäjän toimintojen edellistä johtajaa Oleg Ermakovia, joka on nimitetty Parocin Technical Insulation -yksikön Venäjän myyntijohtajaksi.

Lisätietoja:

Kari Lehtinen, toimitusjohtaja, Paroc Group Oy, puh. 046 876 8902

Paroc Group on energiatehokkaiden eristystuotteiden ja -ratkaisujen edelläkävijä. PAROC®-tuotevalikoima sisältää rakennuseristeitä, teknisiä eristeitä, laivaeristeitä, valmiselementtejä ja akustiikkatuotteita. Yhtiöllä on neljä tuotantolaitosta Suomessa, kolme Ruotsissa, yksi Liettuassa ja yksi Puolassa. Uutta tuotantolaitosta rakennetaan parhaillaan Venäjän Tveriin, ja se valmistuu vuoden 2013 loppuun mennessä. Parocin myyntiorganisaatio palvelee asiakkaita 13:ssa Euroopan maassa. Teknisiä eristetuotteita viedään myös EU:n ulkopuolelle. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2011 405 miljoonaa euroa, ja työntekijöitä oli keskimäärin 1 991. Paroc Groupin omistaa joukko pankkeja ja sijoittajia. Parocin työntekijöillä on vähemmistöomistusta. Vuonna 1937 perustetun Parocin pääkonttori on Helsingissä. www.paroc.com