Flybe

Ilmailualan Unioni uhkaa aloittaa työnseisauksen maanantaina. Flybe ennakoi liikenteensä sujuvan pääosin normaalisti IAU:n mahdollisesta työnseisauksesta huolimatta

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2013 19:13 EEST

Ilmailualan Unioni IAU uhkaa aloittaa lentoliikenteen maapalveluita ja tekniikkaa koskevan työnseisauksen ensi maanantaina 17.6. klo 15. Työnseisaus tulee toteutuessaan vaikuttamaan Suomen lentoliikenteeseen ja häiritsemään myös Flyben liikennettä. Työnseisauksen pituudesta ei ole toistaiseksi tietoa. Flybe ei ole osallinen työnseisauksen taustalla olevassa kiistassa.

Flybe pyrkii liikennöimään mahdollisimman normaalisti. Tilanteen pakottamana perutaan ensisijaisesti vain lentoja, joiden matkustajat saadaan pienimmällä mahdollisella vaivalla kuljetettua määränpäähänsä muilla keinoilla − joko reitittämällä matkustajat uudelleen toisille lennoille tai kuljettamalla heidät perillä maateitse.

”Tilanne on valitettava ja olemme pahoillamme kaikesta asiakkaillemme aiheutuvasta harmista. Teemme kaikkemme, että saamme liikenteen sujumaan sujuvasti ja kuljetettua asiakkaamme määränpäähänsä”, kommentoi Flyben operatiivinen johtaja Niilo Syrjäniemi.

Flybe kehottaa kaikkia matkustajiaan tekemään lähtöselvityksen verkossa osoitteessa http://fi.flybe.com/onlinecheckin. Lisäksi matkalle tulisi pyrkiä ottamaan mukaan ainoastaan käsimatkatavarat.

Tilannetta päivitetään Flybe Finlandin Facebook-sivuilla osoitteessa www.facebook.com/FlybeFinland. Oman lennon tiedot voi tarkistaa Finavian sivuilla osoitteessa www.finavia.fi.

Flybe tulee informoimaan asiakkaitaan mahdollisista lentoliikenteen häiriöistä myös sähköpostin tai puhelimen välityksellä.

Lisätietoja medialle:

Flybe Media Desk, 040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi (Media Desk palvelee arkisin klo 9-17)

Lisätietoja asiakkaille:

Flyben asiakaspalvelu, 0600 9 4477, customer.finland@flybe.com (Asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8-19)

Verkossa osoitteissa www.flybe.fi tai www.facebook.com/FlybeFinland