Invalidiliitto

Invalidiliiton Asumispalvelut Oy laajentaa toimintaansa Hämeenlinnassa

Lehdistötiedote   •   Tammi 17, 2014 13:55 EET

Invalidiliiton Asumispalvelut Oy ja Kössi-säätiö ovat tehneet aiesopimuksen säätiön palvelutoiminnan siirtämisestä kokonaisuudessaan Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:lle. Vanhusten ja vammaisten asumispalveluja ja dementiahoivaa tuottavan Kössi-säätiön henkilöstö siirtyy sopimuksen myötä vanhoina työntekijöinä Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n palvelukseen. Asukkaiden arjessa muutos ei juuri näy, sillä asukkaat asuvat edelleen omissa kodeissaan ja saavat samat palvelut kuin ennenkin. Tilojen omistus säilyy Kössi-säätiöllä, ja Invalidiliiton Asumispalvelut Oy tuottaa niissä palveluita vanhuksille ja vammaisille ihmisille.

– Hämeenlinnan hoivamarkkinat ovat voimakkaassa muutoksen tilassa. Kössi-säätiön hallitus punnitsi erilaisia vaihtoehtoja toiminnan jatkumisen turvaamiseksi ja päätyi yhteistyöhön Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n kanssa, kertoo Kössi-säätiön hallituksen puheenjohtaja Jukka Jokinen.

Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n toimitusjohtaja Päivi Harmaakorpi puolestaan pitää Kössi-säätiön toimintaa mainiona lisänä Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n Hämeenlinnan toimipisteille.

– Laajennamme hallitusti ja saamme neljän yksikön pyörittämisestä samalla paikkakunnalla lisää synergiaetuja. Kössi-säätiön toimintaa on helppo jatkaa, ja toivotammekin sekä asukkaat että henkilöstön lämpimästi tervetulleiksi Validiaan, Harmaakorpi sanoo.

Lisätietoja:

Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n toimitusjohtaja Päivi Harmaakorpi, p. 0400 418826, paivi.harmaakorpi@invalidiliitto.fi

Kössi-Säätiön hallituksen puheenjohtaja, Jukka Jokinen, p. 040 5903151

www.validia.fi

www.kossisaatio.fi

Kössi-säätiöllä on Hämeenlinnassa kaksi palvelutaloa Kaurialassa. Parolantie 22 sijaitsee muistisairaiden hoivakoti ja palveluasuntoja. Larin Kyöstin kadulla toimivassa kiinteistössä on tehostetun palveluasumisen yksikkö. Asiakaspaikkoja on 60. Kössi-säätiö työllistää 30 henkilöä ja vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa.

Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n Validia-palvelut tarjoaa apua ihmisille, joilla on asumiseen liittyviä erityistarpeita. Asumispalveluyksiköitä on yhteensä 39 kaikkiaan 22:lla paikkakunnalla. Vuonna 2012 Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:lle myönnettiin Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Merkki on tunnustus hyvinvointia lisäävästä työstä, jota Invalidiliiton Asumispalvelut Oy tekee.

Invalidiliitto ry

Invalidiliitto on fyysisesti vammaisten ihmisten valtakunnallinen vaikuttamisen ja palvelutoiminnan monialajärjestö. Invalidiliitto tekee työtä yhteiskunnassa niin, että toimiva arki mahdollistaa fyysisesti vammaiselle ihmiselle itsenäisen ja hyvän elämän. www.invalidiliitto.fi