Isoworks Oy

Isoworks ja Insta Group solmivat laajan ict-palvelusopimuksen

Lehdistötiedote   •   Joulu 12, 2013 10:04 EET

Isoworks Oy ja Insta Group ovat solmineet Patjanen-palvelusopimuksen, joka kattaa Insta Groupin perustietotekniikan palvelut konsernin yhdeksässä toimipisteessä Suomessa. Sopimuksen myötä Insta Groupin 16 työntekijää siirtyvät Isoworksin palvelukseen 1.1.2014 alkaen.

Patjanen-palvelun pariin siirtyvät Insta Groupiin kuuluvat teollisuusautomaatioon erikoistunut Insta Automation Oy, puolustus- ja turvallisuusteknologiaa kehittävä Insta DefSec Oy sekä uusiin liiketoimintoihin keskittynyt Insta Innovation Oy. Yhteistyösopimus kattaa työasemapalvelut, konesalipalvelut sekä työasematoimitukset. Palvelun kohteena on 900 työaseman ja 150 palvelimen ympäristö. ¬

”Toimisto-ict:n ulkoistamisen lähtökohtana on parantaa Instan edellytyksiä keskittyä ydinliiketoimintaansa. Kustannustehokkuuden ja skaalautuvuuden ohella tavoitteena on kehittää prosesseja ja toimintatapoja”, sanoo talousjohtaja Asko Järvenpää Insta Groupista. ”Insta päätyi valinnassaan Isoworksiin, koska tarjous- ja neuvotteluprosessin aikana syntyi luottamus Isoworksin ammattimaiseen tapaan toimia ja kykyyn täyttää ulkoistamiseen liittyvät odotukset niin kustannustehokkuudessa kuin kyvykkyydessä kehittää ict-palveluja tukemaan dynaamisia liiketoimintatarpeita. Myös Isoworksin referenssit tukivat tätä mielikuvaa.”

”Sopimus vahvistaa Isoworksin asemaa kattavien ict-palvelujen tarjoajana Suomessa ja olemme erittäin ylpeitä, että Insta Group valitsi Isoworksin palveluntuottajakseen”, sanoo Isoworksin toimitusjohtaja Marko Savolainen. ”Palvelutarjoomamme ja maanlaajuinen palveluverkkomme sopivat hyvin Instan kaltaisen kehittyvän konsernin tarpeisiin ja uskon pitkään ja kasvavaan yhteistyöhön.”

Lisätietoja:
Marko Savolainen, toimitusjohtaja, Isoworks Oy, marko.savolainen@isoworks.fi, puh. 050 3040 512 Asko Järvenpää, talousjohtaja, Insta Group Oy, asko.jarvenpaa@insta.fi, puh. 040 624 918

Isoworks Oy
Isoworks varmistaa yritysten tietotekniikka- ja viestintäratkaisujen sujuvan toimivuuden. Isoworksin tarjoamat palvelut kattavat niiden käyttöönottovaiheen, käytönaikaisen hyödyntämisen sekä jatkuvan kehityksen. Yhtiö toteuttaa vuoden aikana 400 000 asiakastoimeksiantoa ja sen palveluksessa työskentelee noin 600 henkilöä 30 paikkakunnalla. Isoworks kuuluu Fujitsu-konserniin. Fujitsu-konsernille on myönnetty ISO 9001–2008 -standardin mukainen sertifikaatti, joka kattaa kaikki Isoworksin toimipisteet. www.isoworks.fi

Insta Group Oy
Insta Group Oy on kasvava ja kansainvälistyvä korkean teknologian konserni, jonka toimialoja ovat puolustus- ja turvallisuusteknologia (Insta DefSec Oy), teollisuusautomaatio (Insta Automation Oy) sekä uusiin liiketoimintoihin keskittyvä Insta Innoation Oy. Konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli yli 84 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 730. Konsernilla on toimipaikat Tampereella, Vantaalla, Helsingissä, Muuramessa, Oulussa, Porissa, Porvoossa, Harjavallassa, Varkaudessa ja Imatralla.