SUOMINEN YHTYMÄ

Jean-Marie Becker Suominen Kuitukankaiden johtajaksi ja Suomisen johtoryhmän jäseneksi

Lehdistötiedote   •   Marras 01, 2011 21:39 EET

Suominen Yhtymä Oyj ja Ahlstrom Oyj toteuttivat 20.10.2011 liiketoimintakaupan, jolla Ahlstromin Home and Personal -kuitukangasliiketoiminta siirtyi Suomiselle 31.10.2011. Kaupan arvo on noin 170 miljoonaa euroa.

Ostettu liiketoiminta tulee osaksi Suominen Kuitukankaat -liiketoimintayksikköä. DI Jean-Marie Becker, 54, on nimitetty Suominen Kuitukankaat -liiketoimintayksikön johtajaksi ja Suomisen johtoryhmän jäseneksi 1.11.2011 alkaen. Aiemmin Becker on toiminut Ahlstromin Home and Personal -liiketoiminta-alueen johtajana.

Suomisen johtoryhmässä jatkavat talousjohtaja Arto Kiiskinen, Codi Wipesin yksikönjohtaja Erik van Deursen sekä Joustopakkausten toimialajohtaja Mikko Pellinen. Kaikki edellä mainitut raportoivat Suomisen toimitusjohtajalle Petri Roligille.

Helsingissä 1.11.2011

Suominen Yhtymä Oyj

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Petri Rolig, puh. 010 214 300
talousjohtaja Arto Kiiskinen, puh. 010 214 300

Suominen valmistaa korkealaatuisia kuitukankaita, kosteuspyyhkeitä ja joustopakkauksia teollisuuden ja kaupan käyttöön. Liiketoimintakaupan ansiosta Suominen kasvaa merkittävästi, ja yrityksestä tulee pyyhintäkuitukankaiden markkinajohtaja. Toimintaa tulee olemaan kymmenessä maassa ja kahdessa eri maanosassa. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2010 noin 173 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 900. Suominen on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä. www.suominen.fi