Orkla Suomi

Joulun uudet silliherkut haastavat perinteet

Lehdistötiedote   •   Joulu 03, 2015 08:05 EET

Silli kuuluu jouluun. Joulu on myös aikaa, jolloin kotikokit haluavat laittaa sillinsä itse. Foody Allen / Aki Wahlman kehitti Orkla Foods Finlandin ylläpitämälle Sillikoululle (ks. resurssilinkki) neljä modernia sillireseptiä joulua varten.

Vaalea glögi maustaa sillin, rosolli valmistuukin uunissa, sillikääretorttu sopii vaikka pikkujouluun ja city-sinkku ilahtuu eksoottisesta inkiväärin ja limen yhdistelmästä.

Useassa reseptissä käytetty Boy-vakuumisilli valmistetaan ja pakataan Orkla Foods Finlandin tehtaalla Turussa.

Reseptit löytyvät liitteenä olevasta pdf-tiedostosta.

Orkla Foods Finland myy ja markkinoi Suomessa useita vahvoja ja tunnettuja tuotemerkkejä: Abba, Ahti, Boy, Ekströms, Felix, Frödinge, FunLight, Grandiosa, Jacky, Kallen, Pastella, Paulúns, Risifrutti, Tiira ja Vesta. Orkla Foods Finlandilla on vihannes- ja kalasäilyketuotantoa Turussa, jonka lisäksi Lahdessa valmistetaan Jacky-tuotteita vielä vuoden 2015 loppuun saakka. Yrityksen liikevaihto vuonna 2014 oli 95,7 miljoonaa euroa, liiketoiminnan tulos 4,2 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa oli keskimäärin 180 työntekijää ja 19 kausityöntekijää. Orkla Foods Finland kuuluu norjalaiseen Orkla-konserniin.