Pohjola Pankki

Juha Hakkarainen Vuoden Metsävaikuttaja

Lehdistötiedote   •   Kesä 10, 2011 01:56 EEST

OP-Pohjola-ryhmä on palkinnut Vuoden 2011 metsävaikuttajana MTK:n metsäjohtaja Juha Hakkaraisen. Valinnan tehnyt raati perusteli päätöstään mm. seuraavasti: "Hakkaraisella on tulevaisuuteen suuntaava ja kokonaisvaltainen ote Suomen metsäsektorin asioihin. Hänen panostaan metsäasioiden edistämisessä arvostetaan yli organisaatio- ja näkökulmarajojen. Hakkarainen on ollut mukana laaja- alaisesti erilaisissa työryhmissä ja komiteoissa, joissa hän on tuonut esille MTK:n näkökulmia, mutta pystynyt näkemään laajasti myös koko metsäsektorin edun." Raati antoi arvoa myös Hakkaraisen työn kansainväliselle ulottuvuudelle tässä tilanteessa, kun EU:lle ollaan rakentamassa yhteistä metsästrategiaa. Hakkarainen valittiin viime vuonna Euroopan komission neuvoa-antavan metsä- ja korkkikomitean (Advisory Group on Forestry and Cork) puheenjohtajaksi. Suomen metsäsektorin kehityksen kannalta EU:ssa tehtävät päätökset ovat yhä tärkeämpiä, raati painotti. OP-Pohjola-ryhmä palkitsee vuosittain metsäsektorilla erityisen ansioituneen yksityisen henkilön, työryhmän tai yhteisön. Valintaraadin muodostavat Metsähallituksen pääjohtaja Jyrki Kangas, maa- ja metsätalousministeriön ylijohtaja Juha Ojala, MTK:n metsävaltuuskunnan puheenjohtaja Mikko Tiirola, sekä johtaja Panu Kallio ja metsäpalvelupäällikkö Tapio Tilli OP-Pohjolasta. Metsävaikuttajina on aiempina vuosina palkittu mm. oopperalaulaja Jorma Hynninen, elokuvaohjaaja Markku Pölönen, kansliapäällikkö Sirkka Hautojärvi, valtiosihteeri Raimo Sailas sekä 100-vuotiaat metsänhoitoyhdistykset. Lisätietoja: Johtaja Panu Kallio, OP-Pohjola, p. 010 252 2742 Metsäpalvelupäällikkö Tapio Tilli, OP-Pohjola, p. 010 252 8536 This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Pohjola Pankki Oyj via Thomson Reuters ONE [HUG#1522422]