Myllyn Paras Oy

Juhlapöydän kuningatar on kruunattu!

Lehdistötiedote   •   Touko 01, 2012 13:33 EEST

Hortensiahuntuinen kermakakku nappasi voiton Arjan Leivontanurkan juhlapöydän kuningatarkisassa. Voittajakakun leipoi Sarita Launiala. Kakun leipomiseen meni peräti 15 tuntia, joten vaivannäkö palkittiin nyt ruhtinaallisesti.

Arjan Leivontanurkassa keväällä 2012 järjestetyn juhlapöydän kuningatar -kilpailun voittajaksi selviytyi parolalainen Sarita Launiala hortensiahuntuisella kermakakullaan. Voittajakakku keräsi yli 20 prosenttia annetuista yleisöäänistä. Näin äänestäjät perustelivat antamiaan ääniä:

– Tykkään väreistä, kakku on harmooninen. Olen  muutenkin sinisen "palvoja", eräs lukija kertoo. – Todella upea ja suloisen herkät kukat! – Hortensia-kakku on todella juhlavan näköinen. Maut menevät hienosti yhteen. Kakusta näkee, että vaivaa on todella nähty!

Toiseksi kisassa sijoittui tamperelaisen Emman suklainen kerroskakku ja kolmanneksi Reisjärveläisen Tuulian vadelma-suklaaunelma. He nappasivat itselleen 50 euron arvoiset leivontasetit. Onnea kärkikolmikolle! Kisakakun valmistaminen kesti 15 tuntia

Voittajaleipuri kertoo lähteneensä kilpailuun mukaan anoppinsa vinkkaamana. Kotitöiden ja lapsenhoidon keskeltä tavoitettu voittaja hihkui onnesta kuultuaan voitosta.

– Voittajakakku on tehty anoppini isälle syntymäpäivälahjaksi, ja se otettiin juhlissa todella hyvin vastaan. Kakun valmistukseen käytin aikaa hyvin paljon, saattoi mennä jopa 15 tuntia, Launiala sanoo. Kilpailun voittaja kertoo leipovansa kotona hyvin paljon. Takuuvarmaksi kakkuvinkikseen Launiala nimeää perinteisen mutakakun.

– En tiedä yhtäkään ihmistä, joka ei tästä kakusta pitäisi. Se on helppo tarjota vieraille esimerkiksi mansikka- tai vaniljajäätelön kanssa. Launiala toivottaa kilpailun pääpalkinnon, 200 euron arvoisen Stockmannin lahjakortin ilolla
tervetulleeksi. Perheellinen nainen aikoo käyttää lahjakortin ostamalla jotakin lapsilleen sekä hankkimalla uusia leivontavälineitä.

Myllyn Paras valmistaa, myy ja markkinoi jauhoja, hiutaleita, suurimoita ja pastaa sekä pakastetaikinoita ja leivonnaispakasteita. Yrityksen kaksi tehdasta sijaitsevat Hyvinkäällä. Myllyssä valmistetaan jauhot, hiutaleet, suurimot sekä pastat. Pakastetehdas on keskittynyt pakastetaikinoiden ja leivonnaispakasteiden valmistukseen. Yhteensä yhtiö työllistää yli sata henkilöä. http://www.myllynparas.fi