Finnjumping ry

Julia Kykkänen ensimmäisenä Suomen mäkikotkista MM-mittelössä

Lehdistötiedote   •   Helmi 25, 2011 00:17 EET

Oslon MM-kisojen ensimmäinen viikonloppu mäkihypyn ja yhdistetyn kilpailuohjelmassa mitellään HS 106-normaalimäessä. Ensimmäiset mitalit ratkotaan naisten mäkikilpailussa perjantaina 25. helmikuuta. Suomen Julia Kykkäsen harjoitukset ovat sujuneet hienosti ja hyvä kisa odotettavissa. Kilpailuun on ilmoitettu osanottajia 16 maasta.
Suomen naisten maajoukkueen valmentaja Kimmo Kykkänen on tyytyväinen valmennettavansa, tyttärensä, Julia Kykkäsen harjoitushyppyihin Oslossa.
- Harjoitukset ovat menneet itse asiassa hyvin. Julia hyppäsi omalla tasollaan, rauhalliset suoritukset, ei mitään ”höntsäämistä”, kertoi Kykkänen tyytyväisenä.
- Perushyppääminen on tallella. Olin hieman huolestunut pari viikkoa sitten, mutta nyt näyttää hyvälle. Jos tuollaiset tasaiset suoritukset pystyy tekemään kisassa, riittää varmasti hyvään sijoitukseen, jatkaa Kykkänen luottavaisena.
Mitalitaisteluun on useita suosikkeja, mutta kilpailujen ohessa tärkeää naismäkihyppääjien kesken on myös hyvä yhteishenki.
- Japanin Sara Takanashi ja Ranskan Coline Mattel ovat olleet täällä harjoitusten kärjessä ja vahvoja voittajaehdokkaita. Julialla on hyvät mahdollisuudet hypätä kärkikymmenikköön, harjoituksissa sijat 5-20 jaettiin parin metrin eroilla toisiinsa. Varusteet ovat kunnossa ja olosuhteet mainiot täällä, joten kisaan voidaan lähteä hyvillä mielin. Hyppääjillä on hyvä meininki keskenään ja on niin hienoa täällä naisten mäkihypyn puolella välillä ihmetellenkin todeta hyvä yhteishenki, pääasia ei ole kuka voittaa kilpailun, vaan se että kaikki hyppäisivät hyvin tasollaan.
MM-kilpailuohjelmassa perjantaina ennen naisten mäkikilpailua on mäkihypyn miesten karsintakilpailu. Karsinta hypätään Suomen aikaa klo 13.30 ja naisten mäkikilpailu klo 16.00 alkaen.
Tulokset www.fis-ski.com
Kisasivut www.oslo2011.no