Enfo Oyj

Jyväskylän yliopistolle identiteetin- ja pääsynhallinnan ratkaisu Enfolta

Lehdistötiedote   •   Marras 23, 2011 11:00 EET

IAM-palveluratkaisut kattavat mm. identiteetin- ja pääsynhallinnan, kertakirjautumispalvelut sekä erilaiset henkilön tunnistautumistavat. Sopimukseen sisältyy projektin kokonaisvaltainen toteutus ja tukipalvelut. Käyttäjämäärältään palvelukokonaisuus on mittava. Luotuja henkilöidentiteettejä opiskelijoiden ja henkilökunnanosalta on noin 15 000 ja muita yhteisökäyttäjiä noin 7 000. Käyttäjätunnuksia on henkilökäyttäjiä suurempimäärä.

- Ratkaisun avulla mahdollistetaan sähköisten työnkulkujen käyttö, joilla automatisoidaan osa nykyisistä käsityönä tehtävistä ja paperilomakkeiden varassa toimivista prosesseista. Tämä mahdollistaa entistä nopeammat ja laadukkaammat toiminnot, kertoo Jyväskylän yliopiston tietohallintokeskuksen tietotekniikkapalvelujen päällikkö Miska Sulander.

- Opiskelijoiden lisäksi pelkästään henkilökunnan vaihtuvuus on vuosittain yli 400 henkilöä, joten muutosten ja palvelujen hallinta on jo tämänkin vuoksi haastavaa. Enfon tuottaman palveluratkaisun myötä yliopiston henkilömuutoksiin ja palveluihin liittyviä toimintoja pyritään helpottamaan ja nopeuttamaan sekä lisäämään niiden tietoturvaa, Sulander toteaa.

Tähtäimenä pitkäikäinen kumppanuus

Projektissa eletään toteutuksen ensimmäisiä vaiheita, ja palvelun käyttöönoton arvioidaan tapahtuvan kesällä 2012. Yhteistyö on alkanut nopeasti ja joustavasti hyvässä hengessä.

- Haimme kumppaniksi kokonaisratkaisun IT-toimittajaa ja toteuttajaa, jolla oli osoitetusti aiempaa kokemusta vastaavanlaisten palvelujen laajasta toteuttamisesta ja valitsimme Enfon. Uskomme, että voimme Enfon kanssa yhdessä saavuttaa menestyksekkäästi projektissa asetetut tavoitteet, Sulander sanoo.

- Me Enfolla näemme kumppanuuden merkittävänä tekijänä uusien palvelu- ja ratkaisumallien kehittämisessä. Tavoitteena on yhdessä ja hyvässä hengessä tapahtuva pitkäaikainen toimintojen kehittäminen yhteisenpäämäärän saavuttamiseksi, toteaa IAM-palveluista vastaava konsultointipäällikkö Sami Huurtola.

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet ja www.enfo.fi

Lisätietoja:

Enfo Oyj, konsultointipäällikkö Sami Huurtola, puh. +358 44 719 3033,

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka tarjoaa yrityksille ja yhteisöille mutkattomia tietotekniikkapalveluja. Enfo hyödyntää palveluissaan yli 45 vuoden kokemustaan tietotekniikasta sekä vahvojen IT-ammattilaistensa osaamista. Lähes 800 huippuosaajaa varmistavat, että asiakkaat saavat parhaimman hyödyn irti tietotekniikasta. Enfon liikevaihto on yli 140 milj. euroa. Lisätietoa Enfosta osoitteissa www.enfo.fi ja www.enfo.se

Jyväskylän yliopisto on monitieteinen, yli 2 500 asiantuntijan ja 15 000 opiskelijan tiedeyliopisto, joka keskittyy ihmistieteisiin ja luonnontieteisiin. Erikoisuutemme on maan ainoa liikunta- ja terveystieteiden tiedekunta. Lisätietoa: www.jyu.fi