Paf

Kallare än så här blir det inte i vinter – enligt oddsen

Lehdistötiedote   •   Helmi 14, 2011 14:01 EET

Natten mot den 14 februari slogs vinterns köldrekord i Finland.
Om man får tro oddsen hos det åländska spelbolaget Paf så står sig rekordet vintern ut.

Kvicksilvret sjönk till -37,9 i Kevojärvi i Utsjoki den 14 februari. Det är nytt köldrekord i Finland den här vintern. Det förra rekordet uppmättes i mitten av januari.

Spelbolaget Paf erbjuder nu spel på vinterkylan och oddsen talar för mildare temperaturer.
- Vi tror inte att det blir kallare nu. Men vädret är oförutsägbart, så man ska inte stoppa undan pälsmössan än, säger Pafs oddssättare Anders Sims.

Alla tiders köldrekord noterades år 1999 i Pokka i Kittilä, då var det -51,5 grader.
- Om det rekordet slås i vinter kan lyckliga vinnare räkna med mycket pengar i plånboken, säger Anders Sims.

Här är oddsen på www.paf.com:

Kommer alla tiders köldrekord på -51,5 grader att slås denna vinter?

20,00

Kommer denna vinters köldrekord på -37,9 grader från den 14 februari att slås före våren 2011?

Nej

1,75

1,85

Fakta om odds:
Ett lägre odds ger mindre pengar i vinst, men är också mer sannolikt.
Exempelvis betyder oddset 3,00 att man får tre gånger insatsen tillbaka om det spelade alternativet inträffar.

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.