Helsingin Satama Oy:n uutiset

Katajanokan Kanavaterminaalin purkutyömaa-alueen aita koristeltiin koululaisten maalauksilla

Lehdistötiedote   •   Maalis 21, 2012 11:21 EET

Helsingin Satama on aloittanut Katajanokalla sijaitsevan Kanavaterminaalin purkutyöt. Työmaa-alue on eristetty aidoilla, joihin kiinnitettiin Katajanokan ala-asteen oppilaiden maalauksia. Idean ja työvälineet maalauksiin tarjosi Helsingin Satama.

Maalausten aiheina on kaupunki ja satama. Maalauksia on kaikkiaan 75 kappaletta ja ne kiinnitettiin aitaan keskiviikkona 21.3.. Katajanokan ala-asteen oppilaita oli paikalla aseuraamassa kiinnityksiä.

Purkutyö valmistuu kesäkuussa 2012. Kanavaterminaalin purku ei liity alueen suunnitteilla oleviin hankkeisiin.

Kanavaterminaali K5 on alun perin valmistunut vuonna 1957 kylmäksi varastoksi. Rakennuksessa on tehty vuosien varrella sen käyttötarkoituksen edellyttämiä muutostöitä. Rakennuksessa on toiminut paperikauppa (Katajanokan Paperi Oy), joka on toiminut myös asiamiespostina sekä Itella postinlajittelutiloineen. Rakennuksessa on toiminut myös Helsingin Sataman matkustajaterminaali ja trukkihalli.

Lisätietoja:

Helsingin Satama