Spartoo FI

Kauniin lookin takaavat purjehduskengät!

Lehdistötiedote   •   Touko 15, 2014 12:35 EEST

Purjehduskengät ovat ihanteellinen vaihtoehto, jos haluat omaksua lookin, joka on yhdellä kertaa sekä rento, että elegantti. Ota osaa tähän hurmaavaan trendiin, kuten Andrew Garfield, ja yhdistä nämä kengät esimerkiksi tyylikkääseen pukuun.

Tässä neljä tämän genren trendikkäintä merkkiä :

Huomattuaan, miten helposti hänen koiransa kulki jäällä, Paul Sperry päätti suunnitella kengät, joiden pohjat on viillelty tiheästi samaan tapaan kuin koirien tassuissa olevat anturat. Näin syntyi ensimmäinen purjehduskenkä. Tästä alkoi Sperry Top-Spiderin seikkailu vuonna 1935. Siitä lähtien intohimo mereen on ohjannut merkkiä mallistojen suunnittelussa, vaikka niihin nykyään kuuluukin myös rennompia ja hienostuneempia jalkineita mahdollisimman laajan yleisön miellyttämiseksi.

Koska mukavuus on yhtä tärkeää kuin ulkonäkö, Casual Attitude ottaa nämä kaksi tekijää huomioon kenkiä suunnitellessa. Käytännölliset, modernit ja helppokäyttöiset mallit on tarkoitettu kaikille, joille jokapäiväinen hyvinvointi on ensisijalla. Laatumateriaalit, huolellinen valmistus ja nykyaikainen suunnittelu: Casual Attitude sopii aivan jokaiselle.

Sebagon kengät eivät sisällä turhia yksityiskohtia: laadukkaasti valmistetut ja mukavantuntuiset kengät ovat aina muodissa! Merkin mallistosta löytyy aina autenttisia käytännöllisiä ja mukavantuntuisia purjehduskenkiä, joita voi käyttää sekä merellä että tasaisella maanpinnalla.

Vuonna 1973 New Hampshiressa Yhdysvalloissa Swartzin perhe (nykyinen omistaja) keksi ja loi mallin, joka valmistettiin täysin uudenlaisen tekniikan avulla: tekniikan, jossa kengänpohjia ei ommella, vaan ne juotetaan yhteen. Ja näin syntyi keltainen saapas. Vuonna 1979 italialainen kenkäostaja Giuseppe Veronesi toi saappaan Euroopan markkinoille asettamalla sen myyntiin Rooman ja Milanon tunnetuimpiin kenkäkauppoihin: Timberland saappaan suosio on välitön. Vapaa-ajan ja ulkoilun kenkämarkkinoiden lempimerkki jatkaa innovaatioitaan tarjoamalla Earthkeepers-malliston, joka sisältää ensimmäisen 80 % kierrätetyn kengän tinkimättä laadusta ja autenttisuudesta.

Spartoo : Kenkämyyjä numero 1 Euroopassa

Perustettu vuonna 2006, Spartoo on nopeasti noussut yhdeksi Euroopan suurimmista kenkämyyjistä ja se tarjoaa tämän hetken trendikkäimmät miesten kengät, lasten kengät sekä naisten kengät. Spartoo tarjoaa nykyisellään yli 700 merkin valikoiman, johon kuuluvat kaikki suosituimmat merkit, kuten Yurban, elevan Paris, Levis, UGG, sekä Adidas. Myös mallivalikoima on poikkeuksellisen laaja, sillä valittavissa on yli 30.000 erilaista mallia (saappaat, korkokengät, tennarit, bootsit, rantasandaalit, nilkkurit...). Tunnettu myös kansainvälisesti, Spartoo on 10 parhaan verkossa toimivan muotisivuston joukossa ja 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa.

• Liikevaihto 2012 : 150 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2011 : 100 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2010 : 50 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2009 : 30 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2008 : 15 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2007 : 5 miljoonaa euroa.
  • Yli 6 miljoona kävijää joulukuussa 2012 (Médiametrie, Europe).
  • 10 suosituimman verkossa toimivan muotisivuston joukossa, mukana muun muassa La Redoute ja 3 suisses (Médiametrie, 2012).
  • 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa (Mediamomentum.co.uk, 2012).
  • Henkilöstö : 200 työntekijää.