Kemira

Kemira on saattanut loppuun kanadalaisen vetyperoksiditehdaskaupan

Lehdistötiedote   •   Joulu 01, 2011 12:55 EET

Kemira Oyj on 30.11.2011 saattanut loppuun kaupan, jonka mukaan Kemira myy Kanadan Maitlandin vetyperoksiditehtaansa Evonikille. Kaupasta tiedotettiin 27.10.2011. Kaupalla ei ole merkittävää vaikutusta Kemiran taloudelliseen tulokseen.Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kaupalla on jonkin verran myönteistä tulosvaikutusta, joka kohdistuu vuoden 2011 viimeiselle neljännekselle. Lisätietoja: Kemira Oyj Tero Huovinen, sijoittajasuhdejohtaja 050 4099 373 Kemira Oyj Petri Helsky, johtaja, Paper-segmentti puh. 050 359 7329 Evonik Industries Alexandra H. Boy, Corporate Press Puh. +49 201 177-3167 Kemira on kansainvälinen vesikemian yhtiö, jonka liikevaihto on noin 2 miljardia euroa. Sen keskeisiä asiakkaita ovat runsaasti vettä kuluttavat teollisuudenalat. Kemira tarjoaa veden laadun ja määrän hallintaratkaisuja, joilla lisätään asiakkaiden energia-, vesi- ja raaka-ainetehokkuutta. Kemiran visiona on olla johtava vesikemian yhtiö. www.kemira.fi www.vesijalanjalki.fi This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Kemira Oyj via Thomson Reuters ONE [HUG#1568005]