Epson Suomi

Kenestä Suomen digiosaavin opettaja – kilpailun shortlista julkistettu

Lehdistötiedote   •   Tammi 21, 2016 08:50 EET

Epsonin järjestämä Suomen digiosaavin opettaja -kilpailun shortlista on julkistettu tänään 21.1.2016. Kilpailussa haetaan opettajaa, joka luovasti ja määrätietoisesti hyödyntää nykyteknologiaa opetuksessaan pedagogisesti tarkoituksenmukaisella tavalla.

Kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 57 opettajaa määräaikaan mennessä. Jatkoon ovat päässeet opettajat Jani Kekäläinen Salmen koulusta Pyhäsalmelta, Juha-Pekka Lehtonen Olarin koulusta Espoosta, Sami Löfgren Vuorenmäen koulusta Kirkkonummelta, Mari Muinonen Rantakylän yhtenäiskoulusta Mikkelistä sekä Taina Salonen F.E. Sillanpään lukiosta Hämeenkyröstä.

Suomen digiosaavimman opettajan valitsee tuomaristo, jonka puheenjohtajana toimii Opetusalan Ammattijärjestön OAJ:n erityisasiantuntija Jaakko Salo. Tuomariston jäseniä ovat Lentävä Liitutaulu Oy:n toimitusjohtaja Riku Alkio, Suomen rehtorit ry:n puheenjohtaja Riikka Lindroos, tekniikkatoimittaja ja Elisan digikoulussa koodausta opettava Osku Kannisto sekäVeikkolan koulun vs. apulaisrehtori Jenni Sinkko. Tuomariston sihteerinä toimii Epson Suomen markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Eeva Saari.

Ehdokkaiden arvioinnissa kiinnitetään huomiota erityisesti nykyteknologian monipuoliseen ja pedagogiseen käyttöön opetuksessa, oppilaslähtöisyyteen, opettajan motivaatioon kehittää niin omia, oppilaiden kuin kollegoiden digitaitoja sekä nykyteknologian opetuskäytöstä saatuihin konkreettisiin tuloksiin esimerkiksi opetuksen laadun parantumisessa. Voittajan valitsemissa ratkaisevinta on pedagogisesti toimiva ja oppilaita innostava kokonaisuus.

Kilpailun voittaja julkistetaan ja palkitaan EDUCA-messuilla Tulevaisuuden luokkahuoneen lavalla perjantaina 29.1. klo 13.00.

Lisätietoja:

www.suomendigiosaavinopettaja.fi

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 700 henkilöä ja sen myynti tilivuonna 2013 oli 1 517 miljoonaa euroa

Ympäristövisio 2050