Cocomms

Kiinteistöihin erikoistuneilta sijoitusyhtiöiltä 60 miljoonaa Standard Life Investmentsin kiinteistörahastoon

Lehdistötiedote   •   Marras 26, 2010 00:46 EET

Standard Life Investmentsin kiinteistörahastoon on tehty noin 60 miljoonan euron sijoitus. Aviva Investors ja Henderson Global Investors tekivät sijoituksen European Property Growth Fund -rahastoon asiakkaidensa puolesta. Standard Life Investments on yksi Euroopan suurimmista kiinteistörahastonhoitajista.

Vuonna 2001 käynnistetyn rahaston arvo on noin 766 miljoonaa euroa, ja siihen kuuluu 38 kiinteistöä 10 maassa Manner-Euroopassa. Rahaston tavoitteena on saavuttaa 10 prosentin vuosituotto viiden vuoden jaksoissa.

Englanninkielinen tiedote kokonaisuudessaan liitteenä.

Lisätietoja medialle:
Anna-Mari Tiilikainen, viestintätoimisto Cocomms, 09 6689 6925
Richard England, Press Manager, Standard Life Investments, +44 131 245 2750

Lisätietoja  sijoittajille:
Mark Meiklejon, Investment Director,– Property, Standard Life Investments, + 44 131 245 0962

Standard Life Investments käynnisti toimintansa varainhoitajana vuonna 1998. Yhtiön hallinnoitavana on 174,7 miljardia euroa (30.6.2010), mikä tekee siitä yhden suurimmista varainhoitajista Euroopassa. Yhtiö toimii Isossa-Britanniassa, Kanadassa, Irlannissa, Hongkongissa ja Yhdysvalloissa, ja sillä on edustustoimistot Saksassa, Ranskassa, Etelä-Koreassa, Kiinassa ja Australiassa. Standard Life Investments toimii Intiassa yhteisyrityksen kautta.