Kirjakaari

Kirjakaari kokoaa sata suomalaista menestystarinaa yhteen syntymäpäivälahjaksi 100-vuotiaalle Suomelle

Lehdistötiedote   •   Tammi 02, 2017 10:34 EET

Kuvateosten erikoiskuntantamo Kirjakaari kokoaa Suomen juhlavuoden kunniaksi sadan suomalaisyrityksen tarinat yksien kansien väliin. ”Suomi – 100 menestyksen vuotta” -juhlateokseen on valittu ja kutsuttu mukaan Suomen menestyksen kannalta olennaisia organisaatioita, jotka esitellään teoksessa perustamisvuotensa mukaisessa järjestyksessä. Mukana on yksi organisaatio jokaiselta itsenäisyyden vuodelta.

– Idea tällaisesta teoksesta on hautunut takaraivossa siitä lähtien, kun Kirjakaari perustettiin kymmenen vuotta sitten, kertoo kustantaja Kimmo Koistinen.

– Sopivasti satavuotiaan Suomen juhlavuonna tuosta haaveesta tulee vihdoin totta ja pääsemme tarkastelemaan Suomen taipaletta nimenomaan suomalaisyritysten tarjoamasta näkökulmasta. Luvassa on hienoja hetkiä, suomalaista sisua ja vaikeuksien voittamista, Koistinen jatkaa.

Suomi – 100 menestyksen vuotta on osa valtioneuvoston Suomi100-ohjelmaa. Itse kirja julkaistaan suurena juhlapäivänä 6.12.2017.

Kirjaprojektin verkkosivut löytyvät osoitteesta www.menestyksen100vuotta.fi

Valtioneuvoston Suomi100-ohjelma: http://suomifinland100.fi/

Lisätietoja:

Päätoimittaja Antti Kekola

antti.kekola@kirjakaari.fi

Kirjakaari on laadukkaiden erikoiskirjojen kustantamo ja Suomen johtava liikelahjateosten välittäjä. Yritys on erikoistunut Suomea ja suomalaisuutta käsitteleviin kuvateoksiin sekä yksilöllisiin yritysten ja yhteisöjen tilaustöihin, esimerkiksi erilaisten juhlateosten suunnitteluun ja toteutukseen.