Egmont Kustannus

Klassiska Bamse-sagor nu som app

Lehdistötiedote   •   Kesä 14, 2011 07:30 EEST

Sex olika Bamsesagor finns nu som applikation på iTunes, för användare av iPhone, iPad och iPod Touch. Varje musiksaga innehåller, förutom sagan, också Bamses signaturmelodi och 2-3 andra Bamsesånger, vilka kan spelas upp fristående från sagan. Musiksagorna innehåller också spännande bakgrundsljud som förhöjer upplevelsen av berättelsen.

Böckerna har två spelvarianter:
”Läs själv” - inget ljud hörs och du får själv bläddra
”Spela upp” - sagan spelas upp för dig inkl röst, bakgrundsljud och sidbläddring, s k animerad läsning

Längd: 20 – 25 min (förutom Bamse i Egypten som är ca 10 min)
Text och bild: Rune Andréasson
Berättare: Olof Thunberg
Förlag: Egmont Music/Egmont Kärnan AB

Bamses webbplats: www.bamse.se
Egmont Kärnans webbplats: www.egmontkarnan.se

Läs mer om Bamse musiksagor på iTunes:

För mer information kontakta BAMSEs chefredaktör Charlotta Borelius, telefon +46 40 693 95 02 eller charlotta.borelius@egmont.se

Egmont Kärnan AB, med verksamhet i Malmö i Sverige, är marknadsledande inom barn- och ungdomsmedia samt spel och pussel. Egmont Kärnan AB, som omsätter 530 miljoner SEK och har 105 anställda, ingår i Egmontkoncernen, en av Skandinaviens ledande mediekoncerner, som ger ut medier i över 30 länder, och som med 6 500 medarbetare hade en omsättning 2010 på 1,4 miljarder EUR.