Unibet Suomi

Klaus Härö putsaa pöydän Jussi Gaalassa

Lehdistötiedote   •   Tammi 28, 2010 16:57 EET

Vuoden 2009 parhaat kotimaiset elokuvat palkitaan ensi sunnuntaina Helsingin Kaapelitehtaalla järjestettävässä Jussi Gaalassa. Peliyhtiö Unibet uskoo, että Klaus Härön teos Postia pappi Jaakobille vakuuttaa raadin paitsi ohjauksellaan, myös koko viime vuoden parhaana suomalaisena elokuvana.

Unibetin vedonlyöntikertoimet enteilevät, että Postia pappi Jaakobille on selvästi todennäköisin ehdokas vuoden 2009 parhaan elokuvan Jussin saajaksi. Härön teos on ehdokkaiden kärjessä kertoimella 1,75. Sen kannoilla on Timo Koivusalon Täällä Pohjantähden alla -uusintafilmatisointi kertoimella 2,75. Joukon perää pitää Jörn Donnerin sotavakoiludraama Kuulustelu, joka jäänee kiivaimman palkintokamppailun ulkopuolelle kertoimellaan 3,50.

Suurempi jännitysmomentti liittyy parhaan ohjauksen Jussiin. Klaus Härön taidonnäyte on kärjessä myös tässä palkintokategoriassa, mutta aivan Härön niskaan hengittää Dome Karukoski elokuvallaan Kielletty hedelmä.

Kotimaisen dokumenttielokuvan kategorian voittajasuosikiksi on noussut DocPoint-festivaalin yleisön vakuuttanut, suomalaisuuden syvintä olemusta luotaava Kansakunnan olohuone.

Unibetin voittokertoimet - Jussi-palkinnot

Paras elokuva
Postia pappi Jaakobille 1,75
Täällä Pohjantähden alla 2,75
Kuulustelu 3,50

Ohjaus
Klaus Härö - Postia pappi Jaakobille 2,00
Dome Karukoski - Kielletty hedelmä 2,40
Jukka-Pekka Valkeapää - Muukalainen 3,30

Dokumenttielokuva
Kansakunnan olohuone 2,15
Liikkumavara 2,60
Magneettimies 2,80

Unibetin viihde-kertoimet
Euroviisukarsinnat
Kuorosota

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet
Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 20 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 3,3 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.