Klaus K Hotel

Klaus K Hotellin Ahjo Bar & Club viettää tipallista tammikuuta

Lehdistötiedote   •   Joulu 30, 2011 16:22 EET

Tammikuun ajan on Ahjossa erityinen kuuden drinkin ”Tipallinen Tammikuu”-lista. Lista sisältää keskenään erilaisia cocktaileja, kuten shampanja cocktailin, long drinkejä ja kuuman totin, joten niistä varmasti löytyy jokaiselle jotain. (Hot Tuli, Spicy Mule, Thai Caipiroska, Silver Angel, Ginger Snap ja Grapefruit PomGrosmo). Jokaiseen drinkkiin tulee tippa jotain makuainetta kuten Angosturaa, Tabascoa, makusiirappia tms. Reseptit ovat Finlandia Vodka Worldwide Ltd:n käsialaa.

”Ajatus Tipallisesta Tammikuusta tuli Klaus K Hotelin taholta. Klaus K:n tarina ja olemushan juontavat juurensa Kalevalasta ja mikä onkaan suomalaisempaa kuin Kalevala, Finlandia Vodka ja tipaton tammikuu. Ajatuksena tässä kampanjassa on saada ihmiset ajattelemaan alkoholin käyttöään ja tarjota hyvänmakuisia ja erilaisia cocktaileja, jolloin laatu korvaa määrän. Cocktaileihin voidaan rakentaa hienoja makuelämyksiä ajatuksella, että juomasta todellakin nautitaan maun, ei alkoholin tai määrän vuoksi.
Vuosi 2012 sopii cocktailin teemavuodeksi hyvin, sillä 60-vuotta sitten, vuonna 1952, valtiovalta myönsi ravintoloille tilapäisen luvan tarjoilla alkoholia baaritiskillä. Tätä ennen oli juomat tarjoiltu ainoastaan pöytiin. Baaritiskit jäivät pysyviksi ja cocktailkulttuuri alkoi suomessakin kukoistaa. Ahjo Bar & Club on perustamisestaan asti panostanut voimakkaasti cocktailkulttuurin ylläpitämiseen ja kehittämiseen. Onkin luonnollista, että he vielä voimakkaammin haluavat tuoda cocktailit esille vaihtoehtona oluelle, siiderille tai viinille. Toivottavasti kuluttajat löytävät tarjoamistamme vaihtoehdoista mieleisensä ja kiinnostuvat cocktaileista.” Sanoo Pekka Pellinen Global Brand Mixologist, Finlandia Vodka Worldwide Ltd.

Ahjo Bar & Club ja Finlandia Vodka Worldvide Ltd jatkavat cocktail-teemaa koko World Design Capital Helsinki 2012 vuoden ajan, eli joka kuukausi Ahjo Bar & Club vaihtaa teema cocktail-listaa. Sekä Finlandia Vodka Worldwide Ltd että Klaus K Hotel ovat WDC2012 hankkeen virallisia yhteistyökumppaneita. Haluamme tuoda esille muotoilun käsitettä myös juomasekoitusten muodossa. Muotoilu ei suinkaan ole vain käsinkosketeltavia asioita. Se on myös palvelua.

Tipaton tammikuu on suomalainen perinne, jolloin ihmiset päättävät olla käyttämättä alkoholia tammikuun aikana. Perinne on lähtöisin alkoholinkäyttönsä hallitsevien ihmisten keskuudesta. Perinteisesti suomalaiset käyttävät joulun ja uudenvuoden vieton aikaan runsaasti alkoholia ja sen takia jotkut pyrkivät pitämään jonkin asteista "taukoa" alkoholin käytöstä tammikuun aikana.

Klaus K Hotel on World Design Capital Helsinki 2012 hankkeen virallinen yhteistyökumppani ja Signature Hotel