Editor Helsinki Oy

Kokemus on valttia Venäjällä

Lehdistötiedote   •   Touko 07, 2012 08:45 EEST

ERMS Fimera Oy:n johdolla Martti Rauteella ja Vladimir Tähkällä on yhteenlaskettuna yli 70 vuoden kokemus liiketoiminnasta Venäjällä. Vuonna 2004 miehet päättivät yhdistää osaamisensa ja perustivat konsultointiin erikoistuvan ERMS Fimera Oy:n.

- Keskitymme työssämme asiakasyritystemme johdon neuvontaan, liiketoiminnan ja investointien kehittämiseen, suunnitteluun ja toteuttamiseen sekä myös Venäjällä nosteessa olevan vihreän rakentamisen konsultointiin ja sertifiointiin. Ratkaisemme asiakkaidemme ongelmia vahvan ammattitaitomme, kokemuksemme sekä verkostomme avulla, Martti Rautee kertoo.

Lainsäädäntöä noudattava menestyy

Tällä hetkellä Venäjän markkinat ovat toipumassa vuonna 2008 alkaneesta maailmanlaajuisesta taantumasta. Tilausta uusille investoinneille on, mutta Venäjälle suuntaaminen vaatii ulkomaalaisilta yrityksiltä aikaisempaa suurempaa paneutumista ja investointeja.

- Tilanne ei ole enää lainkaan sama kuin 1990-luvulla, jolloin alkuun saattoi päästä nopeasti pienemmälläkin pääomalla. Kotiläksyt pitää tehdä huolellisesti, eli ottaa selvää mihin on menossa ja mitä tulijalta odotetaan. Aikaa ja kärsivällisyyttä kannattaa varata mukaan runsaasti. Ja ennen kaikkea, kaikki kannattaa tehdä lakien ja säädösten mukaan, sillä oikaisuista koituu varmasti ikäviä seuraamuksia, Martti Rautee opastaa.

Toisaalta lain ja järjestyksen noudattamisen parantuminen on lisännyt turvallisuuden tunnetta. Vladimir Tähkä pitää menoa nyky-Venäjällä lähes länsimaisen mallin mukaisena:

- Henkilökohtaisesti en ole joutunut kohtaamaan rikollisuutta. Asian voi ajatella niin, että kun hoitaa omat asiansa hyvin, eikä erehdy väärään seuraan tai kaidalta polulta, ongelmilta voi välttyä, Tähkä toteaa.

Lue lisää aiheesta Asiantuntijakanava Editorista, www.editori.fi.

Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi