Ymon Oy

KOTIMAISTA HUIPPUTEKNOLOGIAA YMONIN TILANNEKUVAPALVELUUN

Lehdistötiedote   •   Tammi 31, 2017 09:58 EET

Ymonin palvelukeskus ottaa ensimmäisenä maailmassa käyttöön suomalaisen CAP Data Technologies -yhtiön kehittämää teknologiaa poikkeavien tietoturvatapahtumien havaitsemiseksi.

Tietoliikenteen ja tietoturvan asiantuntijayritys Ymonin palvelukeskuksen tietoturvatapahtumien havainnointi- ja reagointikyky paranee entisestään kotimaisen CAP Anomaly Spotterin avulla. Uuden työkalun ansiosta Ymonin tilannekuvapalvelussa voidaan havaita normaalisti piiloon jäävät poikkeavuudet ja seurata tietoverkon käyttöä ennennäkemättömällä tarkkuudella. Normaalisti tilannekuvan ylläpito edellyttää erilaisten sääntöjen luontia ja hallintaa haluttujen tapahtumien havaitsemiseksi. Uusi teknologia mahdollistaa tietoturvatapahtumien havaitsemisen itseoppivan tekoälyn avulla ilman ennalta määriteltyjä sääntöjä.

”Olemme tyytyväisiä, että voimme tarjota asiakkaillemme entistä parempaa palvelua markkinoiden uusimmalla teknologialla. Kotimainen tietoturvainnovaatio sopii palvelukeskuksemme toimintaan erinomaisesti ja nostaa suorituskykymme uudelle tasolle”, sanoo Ymonin toimitusjohtaja Pasi Yliluoma.

”Ymonin avulla saamme innovatiivisen teknologiamme tuotantoon todellisessa käyttöympäristössä. Kehitämme jatkuvasti uusia toiminnollisuuksia CAP Anomaly Spotter -tuotteeseemme, joilla asiakkaidemme operatiivinen tehokkuus nousee samalla, kun tietoturvajärjestelmän kyky havaita piilossa olevia uhkia lisääntyy.”, sanoo CAP Data Technologies -yhtiön toimitusjohtaja Tuomo Sipola.

Lisätietoja:

Ymon
Toimitusjohtaja Pasi Yliluoma
pasi.yliluoma@ymon.fi, 040 515 8725

CAP Data Technologies
Toimitusjohtaja Tuomo Sipola
tuomo.sipola@capdatatechnologies.com, 040 753 2169

Ymon on vuonna 2003 perustettu tietoliikenteen ja tietoturvallisuuden asiantuntijayritys, joka suunnittelee, toteuttaa, ylläpitää ja valvoo asiakkaiden ICT-ympäristöjä.

CAP Data Technologies on noin kaksi vuotta sitten perustettu teknologia start-up, joka keskittyy tekoälyn ja koneoppimisen soveltamiseen teollisiin sovelluksiin. Analytiikkaosaamisen juuret ovat Jyväskylän Yliopistosta.