KUKA Nordic AB

KUKA avaa paikallisen huoltokonttorin Suomessa

Lehdistötiedote   •   Loka 22, 2012 15:29 EEST

KUKA on pitkään suorittanut huollot Suomessa systempartner-verkostonsa kautta.
Systempartnerit voivat myös jatkossa tulla suorittamaan toimittamiensa laitteistojen huollot. KUKA Nordic vastaa roboteista koko niiden elinkaaren ajan ja tarjoaa huoltosopimuksella loppukäyttäjille robottien maksimaalisen käyttöiän ja tuottavuuden. KUKA tarjoaa mm. tahtiajanoptimoinnin, käyttöhenkilöstön koulutuksen, robotin vuotuisen tarkastuksen, sekä akuutin huollon.

Palvelu järjestetään KUKA Nordic’in Göteborgin pääkonttorin kautta.
Monet tuotannon aikana syntyvät kysymykset voidaan usein ratkaista helposti puhelulla robottituelle KUKA Hot line’ssa. Jos asiaa jostain syystä ei voida ratkaista puhelimitse, tehdään päätös asiakkaan kanssa KUKA’n tukihenkilön lähettämisestä paikalle kiireellisissä tapauksissa. Vastataksemme asiakkaiden tarpeisiin KUKA laajentaa syksyn aikana myös Pohjoismaisen Hot line’n toimintaa.

Teollisuusrobottien suorituskyky ja luotettavuus on lisääntynyt huimasti viimeisten 10 - 15 vuoden aikana, kertoo KUKA’n huoltopäällikkö Conny Olsson ja jatkaa, KUKA’n saksalainen robottituotanto on hyvin tunnettu korkeasta laadustaan, mutta siitä huolimatta, että robottien käytettävyys on lähes 100%, sattuu asiakkaiden tuotantolaitteissa häiriöitä, jotka voivat aiheuttaa tuotantoajan menetyksiä. Keskeytysten minimoimiseksi on KUKA’lle tärkeää tarjota pohjoismaissa pätevät paikalliset robottitukihenkilöt. Yhteistyö – loppukäyttäjä – System Partner – KUKA jatkuu kuten aikaisemminkin.
Tämä on laadullisesti tärkeä täydennys ja on osa seuraavaa askelta KUKA’n Suomen fokuksessa.

KUKA Roboter GmbH, Augsburg on osa KUKA AG:ta ja luetaan maailman johtaviin teollisuusrobottien toimittajiin. Yrityksen ydinosaamisalueisiin kuuluvat teollisuusrobottien, ohjausjärjestelmien ja ohjelmistojen kehitys, tuotanto ja myynti. Yritys on markkinajohtaja Saksassa ja Euroopassa ja on maailmanlaajuisesti sijalla 3. KUKA Robot Group työllistää n. 2750 työntekijää eri puolilla maailmaa. Liikevaihto vuonna 2011 oli 616,3 miljoonaa euroa. 25 tytäryhtiötä ovat läsnä tärkeillä markkina-alueilla Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa.

KUKA Nordic AB on KUKA Roboter GmbH:n tytäryhtiö. Pääkonttori sijaitsee Göteborgissa Ruotsissa. KUKA Nordic AB työllistää 30 työntekijää pohjoismaissa ja liikevaihto 2011 oli n. 11 miljoonaa euroa