Orkla Suomi

Kuluttajat kiittävät Felix-säilykkeiden uutta kantta

Lehdistötiedote   •   Syys 25, 2014 10:00 EEST

”Helppo avata! Totta oli, kansi aukeni hienosti. Kiitos keksijälle, joka oivalsi!”

Tällaista palautetta on virrannut poikkeuksellisen paljon Felixin kuluttajapalveluun loppukesästä ja alkusyksystä.

Säilyvyyden takaavan tyhjiölukon avaaminen on yleensä voimaa vaativa tehtävä, johon tarvitaan työkaluja haarukasta ruuvimeisseliin - tai tölkinavaustyökaluja, joita markkinoilta kyllä löytyy. Felix oli ensimmäinen, joka ei miettinyt, miten ongelma aukeaa, vaan miten se ratkaistaan!

Uusi kansi aukeaa heikoillakin käsivoimilla. Kannen kaksiosaisuus vapauttaa tyhjiön, jolloin avaaminen vaatii huomattavasti vähemmän vääntövoimaa.

Markkinointipäällikkö Tiina Saarisen mukaan myönteinen kuluttajapalaute on ollut poikkeuksellisen runsasta.

-Tölkkien avaaminen on monelle oikeasti ongelma, johon on ollut hienoa löytää ratkaisu, Saarinen sanoo.

Kannen tunnistaa kaupoissa Helppo Avata -tekstistä kannen reunassa. Uutta kantta tulee markkinoille yhdessä koossa sitä mukaa, kun vanhojen kansien varastot tyhjenevät.

Turussa valmistettavat vihannessäilyketuotteet ovat myös saaneet Suomalaisen Työn Liiton myöntämän Avainlipun.

Lisätietoja: Markkinointipäällikkö Tiina Saarinen, tiina.saarinen@orkla.fi, 020 785 4034.

Orkla Foods Finland myy ja markkinoi Suomessa useita vahvoja ja tunnettuja tuotemerkkejä: Abba, Ahti, Boy, Ekströms, Felix, Frödinge, FunLight, Grandiosa, Jacky, Kallen, Pastella, Risifrutti, Tiira ja Vesta. Orkla Foods Finlandilla on vihannes- ja kalasäilyketuotantoa Turussa, jonka lisäksi Lahdessa valmistetaan Jacky-tuotteita vielä vuoden 2015 loppuun saakka. Yrityksen liikevaihto vuonna 2013 oli 92,2 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 185 työntekijää ja 23 kausityöntekijää. Orkla Foods Finland kuuluu norjalaiseen Orkla-konserniin.