Linnanmäki

Kuluttajien valinta: Linnanmäki on jälleen Suomen luotetuin elämys- /huvipuisto

Lehdistötiedote   •   Helmi 06, 2013 09:00 EET

Linnanmäki on valittu Reader’s Digestin (Suomessa Valitut Palat) Luotetuin Merkki -tutkimuksessa jo viidennen kerran peräkkäin Suomen luotetuimmaksi elämys-/huvipuistoksi.

Omassa kategoriassaan Linnanmäki sai Suomessa selkeästi eniten ääniä, kaikkiaan 44 % maininnoista. Tutkimuksen mukaan luottamus Linnanmäkeen on tasaista sukupuolittain ja ikäryhmittäin.

Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet avoimella kysymyksellä omasta mielestään luotetuimman tuotemerkin, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Linnanmäen arvostus kasvoi edellisvuodesta kaikkia edellä mainittuja ominaisuuksia arvioitaessa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä tutkimustuloksiin, sillä olemme panostaneet erityisesti palveluiden laadun nostamiseen kaikissa toiminnoissamme ja kuluttajatyytyväisyyden kasvattamiseen. Haluamme, että Linnanmäen asiakas lähtee huvipuiston portista kotiin tyytyväisenä ja kokee saaneensa vastinetta meillä kuluttamilleen euroille. Asiakkaiden luottamus on kaiken toimintamme perusta” sanoo Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Risto Räikkönen.

Kolmattatoista kertaa toteutettu tutkimus on yksi suurimmista Euroopassa tehtävistä kuluttajatutkimuksista. Mukana oli 12 maata ja vastaajia yhteensä 18 314. Suomessa kyselyyn vastasi 2 024 Valitut Palat -lehden tilaajaa. Tulokset painotetaan iän (20 + vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi.

Tutkimuksessa selvitettiin avoimella kysymyksellä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit kaikkiaan 38 eri tuoteryhmässä, joista yksi oli elämys-/huvipuisto. Tutkimus tehtiin nettikyselynä.

Lisätietoja tutkimuksesta ja sen tuloksista antaa tutkimuspäällikkö Tiina Suomela,
(09) 503 4655, tiina.suomela@valitutpalat.fi

Lisätietoja eri maiden tuloksista ja trendeistä vuosina 2001 – 2013 on internet-osoitteessa: www.rdtrustedbrands.com/trusted-brands/

Linnanmäki on Suomen suosituin huvipuisto, jossa on koko Pohjolan laajin laitevalikoima. Vuosien saatossa huvipuistovieraita on käynyt jo yli 50 miljoonaa, joista jokaiselle on syntynyt omia lähtemättömiä muistoja ja mielikuvia huvipuistovierailusta. Linnanmäen ainutlaatuinen tunnelma on säilynyt huvipuiston perustamisesta lähtien, vaikka kasvua ja kehitystä on tapahtunut roimasti.

Linnanmäen huvipuiston kauden 2012 tuotoilla avustetaan suomalaisia lapsia ja lapsiperheitä ennätyssuurella 3,5 miljoonan euron summalla. Suomen ylivoimaisesti suosituimmassa matkailukohteessa vieraili tänäkin vuonna miljoona kävijää. Lasten Päivän Säätiö on Linnanmäen huvipuiston toiminnalla 62-vuotisen historian aikana tukenut suomalaista lastensuojelutyötä kaikkiaan 87,9 miljoonalla eurolla.

”Huvipuistotoiminnallamme on vuosittain vain yksi ja ainoa tavoite, joka on kerätä varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. ” kertoo Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Risto Räikkönen.