Kuntarahoitus Oyj

Kuntarahoituksen toimitusjohtaja Kuntakanavalla - katso haastattelu

Lehdistötiedote   •   Helmi 19, 2010 16:21 EET

Talouden taantuma ei ole lopettanut kuntien investointeja kuten edellisen laman aikaan. Investointiluottojen kysyntä on päinvastoin ollut vilkasta, sanoo Kuntarahoituksen toimitusjohtaja Pekka Averio. Valtion tukema asuntotuotanto on kuitenkin edelleen yksin Kuntarahoituksen varassa. Kuntarahoitus suunnittelee myös kokonaan uusia rahoituksen muotoja mm. kuntien käyttöomaisuuden hankintaan.

Katso haastattelu

Kuntarahoitus Oyj on kuntien, Kuntien eläkevakuutuksen ja Suomen valtion omistama rahoituslaitos, joka ymmärtää kuntasektorin erityistarpeet. Yhtiö tarjoaa markkinaehtoisia rahoituspalveluja kunnille ja kuntayhtymille, näiden määräysvallassa olevilla yhteisöille sekä yleishyödyllisille asuntoyhteisöille. Yhtiön varainhankinta, jolla on Kuntien takauskeskuksen takaus, toteutetaan kansainvälisiltä pääomamarkkinoilta ja kotimaisilta sijoittajilta. Kuntarahoituksen pitkäaikaisen varainhankinnan luottoluokitukset ovat korkeimmat mahdolliset: Moody'sin Aaa ja Standard & Poor’sin AAA.

www.kuntarahoitus.fi