Kuntarahoitus Oyj

Kuntarahoitus toimii normaalisti pankkilakon aikana

Lehdistötiedote   •   Joulu 11, 2009 14:19 EET

Hyvä asiakkaamme!

Ammattiliitto Suora ja Ylemmät Toimihenkilöt YTN hylkäsivät eilen 9.12.2009 valtakunnansovittelija Esa Lonkan jättämän sovintoesityksen, minkä seurauksena alkaa pankkilakko. Lakko on kolmipäiväinen ja alkaa maanantaina 14.12.2009. Lakko koskee pankkeja, pankkien rahoitusyhtiöitä, rahastoyhtiöitä, Luottokuntaa ja Automatiaa.

Alkava pankkilakko ei koske Kuntarahoitusta, vaan meidän toimintamme ja asiakaspalvelumme jatkuu täysin normaalisti. Maksuliikenteen osalta olemme kuitenkin sidoksissa ulkoiseen pankkijärjestelmään. Järjestelmässä saattaa lakosta johtuen esiintyä viivästyksiä ja hitautta, joille me emme valitettavasti voi mitään.  Pahimmassa tapauksessa ne saattavat vaikuttaa maksujen perillemenoon sovitussa aikataulussa.

Mahdollisten maksuhäiriöiden vuoksi suosittelemme, että varmistatte maksuvalmiutenne perjantaina 11.12.2009. Olemme valmiita tekemään kuntatodistuksia arvopäivälle 11.12.2009, jolloin tileillänne riittää erääntyviin maksuihin katetta myös pankkilakon aikana.

Lisätietoja antaa asiakasrahoitukseen liittyvissä asioissa Kirsi Räbinä, puh. 050 386 1769 ja maksuliikenteen osalta Jaana Palmroos, puh. 050 386 1766.

Ystävällisin terveisin Kuntarahoitus Oyj

Kuntarahoitus Oyj on kuntien, Kuntien eläkevakuutuksen ja Suomen valtion omistama rahoituslaitos, joka ymmärtää kuntasektorin erityistarpeet. Yhtiö tarjoaa markkinaehtoisia rahoituspalveluja kunnille ja kuntayhtymille, näiden määräysvallassa olevilla yhteisöille sekä yleishyödyllisille asuntoyhteisöille. Yhtiön varainhankinta, jolla on Kuntien takauskeskuksen takaus, toteutetaan kansainvälisiltä pääomamarkkinoilta ja kotimaisilta sijoittajilta. Kuntarahoituksen pitkäaikaisen varainhankinnan luottoluokitukset ovat korkeimmat mahdolliset: Moody'sin Aaa ja Standard & Poor’sin AAA.

www.kuntarahoitus.fi