Kuntarahoitus Oyj

Kuntarahoitus ymmärtää kuntien rahoituksen erityistarpeet

Lehdistötiedote   •   Helmi 11, 2011 14:20 EET

Kuntarahoitus Oyj on Suomen kuntien, Kuntien eläkevakuutuksen ja Suomen valtion yhdessä omistama luottolaitos ja Kuntarahoitus-konsernin emoyhtiö. Yhtiön asiakkaita ovat kunnat, kuntayhtymät, ja näiden määräysvallassa olevat yhteisöt ja yleishyödylliset asuntoyhteisöt.

Kuntarahoitus ratkaisee kuntien ja kuntayhtymien rahoitustarpeita yksilöllisesti ja kustannustehokkaasti varmistaen asiakkailleen sopivimmat rahoitusratkaisut. Kuntien omistamana Kuntarahoitus ymmärtää hyvin kuntien ja kuntayhtymien rahoitukseen liittyvät erityistarpeet.

Yhtiön varainhankinta, jolla on Kuntien takauskeskuksen takaus, toteutetaan kansainvälisiltä pääomamarkkinoilta ja kotimaisilta sijoittajilta. Varat käytetään sosiaalisiin ja yleishyödyllisiin kohteisiin, kuten kouluihin, asuntoihin ja sairaaloihin. Konserniin kuuluu tytäryhtiö Rahoituksen neuvontapalvelut Inspira Oy, joka tarjoaa rahoituksen neuvontapalveluja, kuten investointien rahoitusneuvontaa, rahoitus- ja omaisuus-järjestelyjä, omaisuudenhoidon neuvontaa sekä erilaisia analyysipalveluja.

Kuntarahoituksen varainhankinnan luottoluokitukset ovat korkeimmat mahdolliset, Moody´sin AAA ja Standard & Poor´sin AAA