Paf

Kuohuvan pullon hinta: 30.000 – 40.000 euroa

Lehdistötiedote   •   Syys 05, 2010 20:28 EEST

Maailman vanhin samppanja on pelastettu meren pohjalta Ahvenanmaalla. Ahvenanmaalla toimivan peliyhtiön Pafin mukaan ensimmäisenä myyntiin tulevan pullon hinta tulee liikkumaan 30.000-40.000 eurossa.

Uniikin samppanjan arvioidaan olevan yli 200 vuotta vanhaa. Tarkalleen kuinka monta pulloa löydettiin on salaisuus, mutta lukumääräksi on veikattu noin 70 kappaletta.

Pafilla voi nyt lyödä vetoa ensimmäisen myytävän samppanjapullon hinnasta. Asiantuntijoiden lausuntojen mukaan yhden pullon arvo saattaa olla noin 50.000 euroa. Mutta Pafin kertoimien mukaan se on optimistinen arvio. Kertoimien perusteella hinta asettunee 30.000-40.000 välille.

Pafin kertoimien mukaan todennäköisyys, että ensimmäinen pullo maksaisi yli 50.000 euroa, on erittäin pieni.

Mikäli Ahvenanmaa maakuntahallitus päättää lainkaan olla myymättä pulloja, Paf maksaa panokset takaisin.

Tässä kertoimet: www.paf.com:

Ahvenanmaalta on löydetty maailman vanhin shamppanja. Kuinka paljon ensimmäisenä myytävä pullo maksaa?

30.000 - 40.000 euroa, 2,60

Alle 30.000 euroa, 3,00

40.001 - 50.000 euroa, 3,80

Yli 50.000 euroa, 4,80

Lisää tietoja:
Krille Mattsson
PR-päällikkö, kotimarkkinat
krille.mattsson@paf.com

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.