Suomen Maastohiihto ry

Kyllönen 11:s ja Lehtonen 12:s parhaina suomalaisina Oloksella lauantaina

Lehdistötiedote   •   Marras 15, 2010 10:16 EET

B-maajoukkueen Anne Kyllönen ja Lari Lehtonen olivat päivän parhaat suomalaiset Oloksen Tykkikisoissa lauantaina, kun ohjelmassa oli naisten vitonen ja miesten kymppi perinteisellä hiihtotavalla. Mukana oli runsaasti maailmancupin kärkinimiä. Naisten kilpailun voitti Puolan Justyna Kowalczyk ja miesten kilpailun Yhdysvaltain Kris Freeman.

Kainuun Hiihtoseuran Anne Kyllönen oli jo perjantain sprintissä toiseksi paras suomalainen ja jatkoi hyvää virettään lauantaina vitosella.  Sijoitus oli 11:s.
”Yllättävän helppoa oli hiihto. Olisin luullut, että sprintti olisi painanut jaloissa. Kausi on lähtenyt käyntiin yllättävänkin hyvin, on niin paljon treenejä mitä olisin halunnut vielä ennen kisakautta tehdä. Siksi tuntuu vielä vähän keskeneräiseltä. Nyt voi kuitenkin luottavaisin mielin jatkaa kautta. Tarkoitus on hiihtää vielä sunnuntainakin”, kajaanilainen kertoi.

Lari Lehtonen lähti kilpailuun ajatuksissaan päästä viiden parhaan suomalaisen joukkoon. Itselleenkin hieman yllättäen hän olikin paras suomalainen ja sijoittui 12:nneksi.
”Yllättävä avaus. Vähän sanattomaksi vetää, olen tässä vähän alkavaa flunssaa vastaan taistellut, mutta nähtävästi se ei nyt ole tulossa päälle. Alussa tuntui, että kaikki voimat häviää ensimmäisen kahden kilometrin aikana ja tuntui, ettei tästä tule mitään. Sen jälkeen kroppa rupesi sietämään sitä happoa, alkoi tulla hyvä fiilis ja väliajat kertoivat hyvää. Tasuri kulki tänään tosi hyvin, vuorohiihto oli vähän vaikeaa”, joensuulainen tuumi.

A-maajoukkueen hiihtäjistä lauantaina alkukauden virettään mittasi vain muutama. Naisista mukana ei ollut kukaan, miehistä Sami Jauhojärvi oli 29:s ja Matti Heikkinen 32:s. Sunnuntaina Oloksella kilpaillaan vapaan normaalimatkat.

Tulokset: www.muonio.fi/liikunta