BCD Travel Finland

Lahjoittamalla 750 000 dollaria haitilaiselle koululle BCD Travelin työntekijät tukevat yrityksen visiota parantaa maailmaa

Lehdistötiedote   •   Heinä 12, 2016 10:10 EEST

Seuraavien viiden vuoden aikana BCD Travelin lahjoitussäätiö BCD Travel Foundation kattaa 750 000 dollaria L’Ecole de Choix’n (The School of Choice) toiminnasta aiheutuvista kuluista auttaakseen tätä yksityistä, voittoa tavoittelematonta koulua Mirebalais’ssa, Haitissa. Varat kerätään työntekijöiden järjestämillä varainhankintatapahtumilla sekä BCD Travelin ja sen yksityisen omistajan lahjoituksista (nämä lahjoittavat kerättyjä varoja vastaavan summan).

Rahalahjoitusten lisäksi BCD Travel Foundation järjestää ja kustantaa matkoja L’Ecole de Choix -kouluun BCD Travelin työntekijöille, jotka haluavat tehdä vapaaehtoistyötä siellä. BCD Travel Foundation auttaa myös tukemaan muita erityishankkeita koskevia varainhankinta-aloitteita , kuten leikkikenttäparannuksia ja puhtaanapitoa.

”Choix’n tukeminen sopii luontevasti yrityksemme toimintaan, koska se on linjassa organisaatiomme perusarvojen kanssa. Kannustamme työntekijöitämme toimimaan asiakkaidemme ja yhteisöjemme hyväksi ja pyrimme mahdollistamaan tällaisen toiminnan”, kertoi Leslie West, BCD Travelin senior vice president ja BCD Travel Foundationin hallituksen puheenjohtaja. ”Säätiömme pyrkii löytämään tapoja hyödyntää tätä intohimoamme auttaa muita niin, ettemme ainoastaan palvele asiakkaitamme vaan parannamme ihmisten elämää ympäri maailman auttamalla erityisesti lapsia.”

Kathy Jackson, BCD Travelin globaalin asiakashallinnan executive vice president ja yritysvastuuohjelman johtaja, lisäsi: ”Sitoutumisemme yritysvastuuseen näkyy visiossamme — edistämme myönteisiä sosiaalisia vaikutuksia parantamalla yhteisöjä kaikkialla maailmassa. Tämän sitoumuksen mukaisesti pyrimme saamaan aikaiseksi hyvää kaikella toiminnallamme.”

Choix avattiin lokakuussa 2011. Koulussa on nyt 180 lasta 1.—6. luokalla. Farmvillen ja Words With Friendsin takana olevan peliyhtiö Zyngan hyväntekeväisyysjärjestö lahjoitti alkupääoman koulun alkuperäistä fyysistä infrastruktuuria varten. Nyt Choix’n toimintoja tuetaan täysin yksittäisten lahjoitusten ja hyväntekeväisyyskumppanuuksien, kuten BCDTF:n, kautta.
Choix’n tavoitteena on kouluttaa Haitille tulevaisuuden johtajia rohkaisemalla oppilaita muovaamaan omaa tulevaisuuttaan, vahvistamaan omia yhteisöjään, tekemään omat valintansa ja viime kädessä muuttamaan maailmaa. Koulu on sitoutunut sukupuolten väliseen tasa-arvoon ja antamaan samat mahdollisuudet kaikille. Sen opetussuunnitelma keskittyy Haitissa erittäin köyhissä oloissa elävien lasten johtamis- ja kommunikointitaitojen kehittämiseen.

Haiti on köyhin maa läntisellä pallonpuoliskolla. Keskimäärin 53 % kansasta on lukutaitoista, ja vain puolet kouluikäisistä lapsista käy koulua. Alle 30 prosenttia Haitin nuorista päättää kuudennen luokan. Vuonna 2010 Haitin maanjäristys tuhosi lähes 50 prosenttia kansakunnan kouluista ja kolme tärkeintä yliopistoa Port-au-Princessä.

Christian Dahl, senior vice president, Strategic Talent Management & Global Human Resources, ja BCD Travel Foundationin hallituksen varapuheenjohtaja, uskoo, että yritysten yhteiskuntavastuu on tärkeää yhtiön menestyksen kannalta. Hän sanoi, että parhaat työntekijät hakeutuvat yrityksiin, jotka osoittavat olevansa aidosti huolissaan liiketoimintansa vaikutuksista ihmisiin ja ympäristöön.

”Luonnollisesti työntekijöillä on tarve mukavaan toimeentuloon ja he haluavat yrityksensä menestyvän”, sanoi Dahl. ”Mutta ihmiset viettävät puolet elämästään töissä, ja mahdollisuuksien mukaan he haluavat hyödyntää panoksensa saadakseen aikaan myönteisen sosiaalisen muutoksen maailmassa. Siksi olemme sitä mieltä, että yritysvastuu kulkee käsi kädessä yrityksen kilpailukyvyn ja menestyksen kanssa.”