Addigted

Lainaa ilman vakuuksia suoraan tilille

Lehdistötiedote   •   Kesä 26, 2014 11:49 EEST

Halusimme tehdä katsauksen, mistä voit saada pikalainaa ilman vakuuksia helpolla online-hakemuksella jos oma pankkisi ei syystä tai toisesta myönnä sinulle lainaa heti. Suosittelemme alkuun vertailemaan Suomalaisia lainapaikkoja netistä löytyvien lainavertailusivustojen kautta, joista saa usein täydellisen yleiskuvan lainapaikkojen ehdoista, koroista ja muista säännöistä (ikärajat, tulot jne). Netistä saa usein lainaa suhteellisen helposti ja nopeasti, usein hyväksymispäätös tulee saman tien tai ainakin saat alustavan hyväksymispäätöksen (nk. positiivinen hakemus) heti tietoosi.

Lainaa heti tilille

Markkinoille on tullut monia uusia yrityksiä, jotka myöntävät lainaa heti tilille. Useimmat lainoja vertailevat sivustot ovat myös päivittäneet uudet tulokkaat listoilleen, joten vertailu myös uusien lainojen osalta käy helposti. Lainavertailu on tärkeää, ja suosittelemme kiinnittämään erityisesti huomiota lainojen todelliseen vuosikorkoon, jota pidetään usein lainojen kilohintana. Tod. vuosikorkoa katsoessa kannattaa kuitenkin muistaa että se ei vastaa todellisia kuluja esim. kuukauden ajalle jolle haet lainaa 2000 e sillä lyhyempi aikaväli tarkoittaa suurempia kuluja koko vuoden aikana, vaikka laina-aika todellisuudessa onkin vain kuukausi. Jos pidät lainasumman ja -ajan samana, todellisesta vuosikorosta näkee helposti eri toimijoiden todellisen kulutason ja kaikki lainaan liittyvät muut maksut.

Laina, pikalaina, pikavippi vai kulutusluotto - termit sekoittavat usean pään

Nk. pikalainoja kutsutaan monilla nimillä, toisille kyseessä on vain normaali laina mutta useat yritykset brändäävät tuotteensa nk. pikavipiksi joka tarkoittaa yleensä lyhyempää laina-aikaa ja pienempää lainasummaa. Pikavippi maksetaan usein takaisin nopeasti ja tästä syystä todellinen vuosikorko vaikuttaa aina suuremmalta kuin korkeammissa kulutusluotoissa. Kulutusluotto voidaan mieltää hieman pidempiaikaisemmaksi lainaksi, samoin kuin pikalaina joka on jotain pikavipin ja kulutusluoton välillä. Termeille ei kuitenkaan voida vetää selvää rajaa, kyse on enemmänkin veteen piirretystä viivasta. Lainaa kutsutaan niin monilla termeillä että siihen ei kannata välttämättä kiinnittää liikaa huomiota, loppujen lopuksi kyse on kuitenkin samasta tuotteesta, lainasta jonka hakemiseen ei tarvita vakuuksia tai takaajia. Toinen tyypillinen piirre näille kaikille termeille on hakeminen puhelimitse tai netistä ja maksuton hakemus. Joiltakin pankeilta voit hakea lainaa ilman vakuuksia mutta takaajien kanssa, joka moninkertaistaa hakemuksesi hyväksymisen todennäköisyyttä.

Mistä löytää paras lainavertailu?

Lainoja vertaillessa kannattaa muistaa niiden vertailu jotta saat varmasti itsellesi sopivimman tuotteen edullisimman korolla ja toimivalla maksusuunnitelmalla. Vertailu kannattaa tehdä huolella ja suosittelemme jopa hakemaan lainaa useasta paikasta jotta saat hyvän tuntuman eri paikkojen asiakaspalveluun, ehtoihin ja pääset tutustumaan rauhassa heidän jättämiin tarjouksiin. Vertailun voi myös jättää muiden huoleksi hakemalla lainaa yrityksestä josta saa yhdellä hakemuksella tarjouksia useilta toimijoilta, kuten Etua tai Freedom Rahoitus. Netistä hakemalla löytää useita lainavertailusivustoja, oma suosikkimme on Scandilånin lainavertailu.

Lainavertailua valittaessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen että sivustoa ylläpidetään ja päivitetään tarpeeksi usein. Kun tarvitset lainaa heti, haluat saada parhaimman yleiskuvan toimijoista, ja koska uusia ilmestyy koko ajan, on sivuston jatkuva päivittäminen tärkeää. Kannattaa vilkaista vertailusivuston artikkeleita ja uutisia niin näet milloin niitä on viimeksi päivitetty.