Lappset Group Oy

Lappset työllistää 16 nuorta kesätöihin

Lehdistötiedote   •   Touko 28, 2014 08:57 EEST

Lappset Group Oy osallistuu työmarkkinakeskusjärjestöjen sopimaan ”Tutustu työelämään ja tienaa”-kesäharjoitteluohjelmaan työllistämällä 16 koululaista kesäkauden aikana. Kahden viikon työjaksoilla työskentelee neljä nuorta kerrallaan erilaisissa tuotannon aputöissä Rovaniemen tehtaalla. Nuoret aloittavat kesätyönsä ensi viikon alussa heti koulujen päätyttyä.

Tehtaan johtaja Jouko Alasuutarin mukaan nuorten työllistäminen kesäsesongin aikana on pitkään ollut tärkeä osa yrityksen yhteiskuntavastuullista toimintaa.

- Nuorille on tärkeää saada kosketuspintaa työelämään jo koulussa ollessaan. Kesä on tuotantosesongin aikaa Rovaniemen tehtaallamme. Koululaiset tekevät mitä erilaisimpia avustavia työtehtäviä tuotannossamme, kertoo Jouko Alasuutari.

Kesätyöntekijöiden lisäksi Lappset työllistää kolmisen kymmentä sesonkityöntekijää, joista suurin osa pakkaamossa. Työntekijöitä Rovaniemen tehtaalla on tuotantosesongin aikana yhteensä noin 140 vakituiset työntekijät mukaan lukien.

Tästä linkistä lisätietoja kesäharjoitteluohjelmasta

Lisätietoja:
- Jouko Alasuutari, puh. 040 540 4551, etunimi.sukunimi@lappset.com

Lappset Group Oy on vuonna 1970 perustettu perheyritys, joka on yksi maailman johtaviin kuuluvista teemapuistojen suunnittelijoista ja toteuttajista. Lisäksi Lappset valmistaa leikki- ja liikuntapaikkavälineitä eri-ikäisille. Viimeisten vuosien aikana yritys on suunnitellut ja toimittanut lukuisia suuria teemapuistokokonaisuuksia sisä- ja ulkotiloihin eri puolilla maailmaa, mm. Iso-Britaniaan, Kanarian saarille, Malesiaan, Venäjälle ja Suomeen. Lappsetin konserniin kuuluu Suomessa sijaitsevan emoyhtiön lisäksi tytäryhtiöt seitsemässä eri maassa. Yrityksellä on tuotantolaitokset kolmessa eri maassa, Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Konsernin jälleenmyyjäverkosto ulottuu yli 50 maahan eri puolilla maailmaa. Yli 40-vuotisen historiansa aikana Lappset on saanut lukuisia kansainvälisiä palkintoja ja tunnustuksia, joista tuoreimpana vuoden 2014 Red Dot Design Award nuorten Fono DJ-konseptille.