Tredea Oy

Learning Bridge -hanke tekee pirkanmaalaisen koulutusosaamisen viennistä maailmanlaajuista bisnestä

Lehdistötiedote   •   Huhti 24, 2013 12:56 EEST

Pirkanmaalaisen koulutusosaamisen vientiverkosto Learning Bridge toimii konkreettisesti koulutusviennin edistämiseksi seudulla. Koulutusosaaminen on Suomessa huippuluokkaa, mutta sen myyminen lähes olematonta, vaikka maailmanlaajuisesti alalla tehdään miljoonaluokan kauppaa.

Koulutusosaamisen vienti on kuuma aihe, joka herättää tunteita puoleen ja toiseen. Koulutusviennissä on potentiaalia miljoonaluokan bisnekseksi, mutta Suomessa koulutuksen maksuttomuus on niin lähtemätön ominaisuus, että koulutusosaamisen myynti ulkomaille on toistaiseksi lähestulkoon olematonta.

Learning Bridge -hanke on pirkanmaalaisen koulutusosaamisen vientiverkosto, johon kuuluu olennainen osa seudun oppilaitoksia ja koulutusorganisaatioita sekä kattava joukko alan kaupallisia toimijoita. Hankkeen tavoitteena on rakentaa toimiva, pirkanmaalaisen koulutusosaamisen viennistä kiinnostuneiden verkosto, jota autetaan käytännön tasolla koulutusviennin kiemuroissa. Verkosto on jo opiskellut yhdessä koulutuksen tuotteistusta sekä potentiaalisten asiakkaiden ja markkinoiden tunnistamista. Tarkoituksena on kerätä hyvät ideat verkostosta sekä kansainvälisiltä kumppaneilta ja löytää koulutusvientiverkostolle pitkäaikaisesti toimiva malli.

”Parhaat saavutukset syntyvät voimia yhdistämällä. Tehtävänämme on rakentaa vahva koulutusviennistä kiinnostuneiden yhteistyöverkosto ja tukea sen toimintaa”, kertoo hankkeen projektipäällikkö Elina Harju.

Learning Bridge on Opinpaja Oy:n koordinoima ja Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Tredea Oy:n hallinnoima pirkanmaalaista koulutusvientiä edistävä kaksivuotinen hanke.

Lisätietoja:

Elina Harju
Projektipäällikkö
elina@opinpaja.net

www.tredea.fi/learningbidge
www.tampereallbright.fi

Tredea Oy on Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö. Yhtiö ylläpitää ja vahvistaa kaupunkiseudun vetovoimaisuutta ja varmistaa menestyvän yritystoiminnan edellytyksiä.
Tredea Oy toimii operatiivisena voimana, kun seudulle houkutellaan uusia yrityksiä, investointeja, pääomia, matkailijoita ja osaajia.