Oy Center-Inn Ab

Legendaarisen Estrella-oluen ja simpukoiden harmoniaa Kolmessa Sepässä

Lehdistötiedote   •   Helmi 17, 2011 15:03 EET

Ravintola Kolme Seppää tarjoilee oluen ystäville todellisen makuharmonian täyttymyksen! Legendaarinen espanjalainen Estrella Damm -olut sai helmikuun kampanja-avecikseen belgialaisia simpukoita.

”Suosittelemme espanjalaista Estrella Damm Inedit -olutta nautittavaksi höyryävien simpukkakattiloidemme kanssa. Estrella on palkittu gourmet-olut, joka on kehitetty nimenomaan ruokajuomaksi, vaihtoehdoksi viinille. Oluen mausta löytyy häivähdys sitrusta, joka päättyy kirpeästi häipyvään pitkään jälkimakuun. Maussa tuntuu myös karamellia, vaniljaa ja pähkinää sekä kukkaisuutta ja mausteista humalaa. Nämä maut täydentävät harmonisesti teemaviikkojemme simpukka-annoksia. Estrella tarjoillaan asiakkaalle jääkylmänä viinijäähdyttimestä, jolloin sen hienostuneet maut tulevat esille parhaiten” kertoo Center-Innin liiketoimintajohtaja Ismo Tuominen.

Estrella Damm Inedit on saanut useita kansainvälisiä palkintoja ja voittanut mm. vuoden 2004 World of Beer Championship -kultamitalin parhaimpana lagerina. Oluen on kehittänyt Dammin panimomestarit yhteistyössä maailmankuulun kokin Ferran Adriànin ja hänen El Bulli -ravintolansa tiimin kanssa. El Bulli on palkittu 3:lla Michelinin tähdellä ja se on äänestetty maailman parhaaksi ravintolaksi kolme kertaa viimeisten viiden vuoden aikana.

Teemaviikkojemme simpukkalista tarjoaa mm. perinteiseen tapaan valmistettuja sinisimpukoita valkoviiniliemessä, simpukka ragout, jossa äyriäisliemessä haudutettuja sinisimpukoita, katkarapuja, siikaa ja lohta sekä rakuuna- ja chorizo-simpukoita.

Kolmen Sepän simpukkaviikot jatkuvat 20.2. asti.

OY CENTER-INN AB on vuonna 1983 perustettu yksityinen ravintolayhtiö, jonka omistavat Henry Klimscheffskij, Matti Himberg ja Toni Pokela. Yrityksen arvioitu liikevaihto viime vuodelta on noin 20 milj. euroa ja yritys työllistää n 250 henkilöä. Center-Inn –ravintoloihin kuuluvat Kolme Seppää, König, Raffaello, La Famiglia Helsinki ja Flamingo, Omenapuu, Tapas BarCelona Helsinki ja Flamingo, Sir Eino Helsinki ja Flamingo, Cafe Maya sekä Gaselli.