Lemminkäinen

LEMMINKÄINEN OYJ LASKEE 14.9.2010 LIIKKEESEEN 60 MILJOONAN EURON KOTIMAISEN JOUKKOVELKAKIRJALAINAN

Lehdistötiedote   •   Syys 07, 2010 15:08 EEST

Lemminkäinen Oyj laskee liikkeeseen 60 milj. euron ja neljän vuoden kotimaisen joukkovelkakirjalainan, jonka kuponkikorko on 4,50 prosenttia. Lemminkäinen tulee hakemaan joukkovelkakirjalainalle listausta NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lainalla jälleenrahoitetaan tammikuussa 2011 erääntyvä 60 miljoonan euron syndikoitu laina. Samalla Lemminkäinen laajentaa rahoituspohjaansa ja pidentää velkasalkkunsa maturiteettijakaumaa. Lainan pääjärjestäjänä toimii Pohjola Pankki. LEMMINKÄINEN OYJ Konserniviestintä LISÄTIETOJA: Talous- ja rahoitusjohtaja Robert Öhman Lemminkäinen Oyj p. 02071 53515 Rahoituspäällikkö Janne Kumpulainen Lemminkäinen Oyj p. 02071 54821 JAKELU: NASDAQ OMX Helsinki Oy Keskeiset tiedotusvälineet www.lemminkainen.fi Lemminkäinen-konserni toimii rakentamisen kaikilla osa-alueilla. Konsernin toimialat ovat talonrakentaminen, infrarakentaminen, talotekniikka ja rakennustuotteet. Liikevaihto vuonna 2009 oli noin 2,0 miljardia euroa, josta kansainvälisen liiketoiminnan osuus oli noin viidennes. Konsernin palveluksessa on noin 8 600 henkilöä. Lemminkäinen Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.lemminkainen.fi

Lähde: OMX Company News Service