Logica

Liikenneministeriö ja –virasto jatkavat sopimusta Logican kanssa

Lehdistötiedote   •   Loka 04, 2010 11:39 EEST

​Liikenne- ja viestintäministeriö sekä Liikennevirasto jatkavat ulkoistussopimusta IT-palveluyritys Logican kanssa. Sopimus kattaa laajalti tietotekniikan palveluja ja se kestää kaksi vuotta.

Logican palvelut kattavat muun muassa työasema-, järjestelmä-, kapasiteetti- sekä tietoliikennepalveluja. Lisäksi Logica tarjoaa integraatio-osaamista, sanomanvälityspalveluja ja sähköisen asioinnin palveluja ministeriön ja viraston käyttöön.

Tiehallinto, Merenkulkulaitos ja Ratahallintokeskus yhdistyivät 1.1.2010 alkaen Liikennevirastoksi.
”Suuren virastouudistuksen aikana on ollut selkeää hyötyä siitä, että virastoilla on ollut yhteinen käyttöpalvelutoimittaja. Virastojen välinen IT-yhteistyö oli ehtinyt jo kehittyä ja pystyimme siten muutoksen aikana kohdentamaan omia IT-resurssejamme paremmin”, sanoo CIO Kirsi Vidman-Hakola Liikennevirastosta.

Logica teki kolmivuotisen IT-palvelusopimuksen liikenne- ja viestintäministeriön kanssa alun perin vuonna 2007. Sopimus on edelleen yksi merkittävimmistä ICT-palvelusopimuksista Suomessa.

Lisätietoa:

- Logica, johtaja Leena-Mari Lähteenmaa, puh. 050 410 3135

- Liikennevirasto, tietohallintojohtaja Kirsi Vidman-Hakola, puh. 020 637 3109

Logica on IT-palveluyritys, joka yhdistää ihmiset, liiketoiminnan ja teknologian mahdollisuudet. Palveluksessamme on 39 000 henkilöä, joista Suomessa 3 000. Konsultoimme asiakkaitamme toiminnan kehittämisessä, integroimme tietojärjestelmiä ja olemme asiakkaidemme ulkoistuskumppani. Asiakkainamme on johtavia eurooppalaisia yrityksiä ja julkishallintoa. Sitoudumme pitkään yhteistyöhön ja perehdymme asiakkaidemme toimintaan. Innovatiivisten palveluiden avulla tuotamme asiakkaillemme arvoa. Logica on listattu Lontoon ja Amsterdarmin pörsseissä. Lisätietoja www.logica.fi ja www.logica.com.