Vianor Oy

Liiketoimintaosto: Uusi Vianor avataan Kankaanpäässä

Lehdistötiedote   •  Syys 19, 2016 10:34 EEST

Satakunta saa uuden Vianorin, kun Kankaanpäässä toimiva TH-Kumi Oy myy toimipisteensä liiketoiminnan Vianor Oy:lle. Myymälä siirtyy Vianorin väreihin 1.10. alkaen.

TH-Kumi Oy on toiminut rengasalalla jo yli 40 vuotta. Nykyisen omistajan Jouni Lepistön isä perusti liikkeen vuonna 1973. Yrityksellä on toimipiste myös Porissa, mikä jää perheen omistukseen Jounin poikien jatkaessa liiketoimintaa.

Kankaanpään toimipaikan kolme nykyistä työntekijää siirtyvät Vianorin palkkalistoille. Heidän lisäkseen Jouni Lepistö on paikalla siirtymävaiheen yli tuttuna kasvona asiakkaille. Toimipaikalle rekrytoidaan syksyn aikana uusi päällikkö, joka jatkaa liiketoiminnan vetämistä Vianorin työasussa. Kankaanpään Vianor tulee palvelemaan sekä henkilöauto- että raskaan kaluston asiakkaita monipuolisesti rengas- ja autonhuoltopalveluissa.

”Meillä on jo Kankaanpään seudulla asiakkaita, joita voimme uuden toimipaikan myötä palvella entistä paremmin. Liiketoimintaoston myötä saamme uutta toimintaa vilkkaaseen teiden risteyskohtaan ja parannamme verkostomme maantieteellistä peittävyyttä”, oston taustoja valottaa Teemu Tuuri, Vianor Oy:n toimitusjohtaja. ”TH-Kumi on vahva ja tunnettu toimija alueellaan. Haluamme jatkaa hyvän palvelun perinnettä sekä kehittää toimintaa entisestään vastaamaan Vianorin palvelu- ja tuotevalikoimia”, Tuuri lupaa.

Vianor Oy on autoiluun ja rengaspalveluihin keskittynyt kasvava kansainvälinen ketju, johon kuuluu maailmanlaajuisesti yli 1400 myyntipistettä. Laajan myyntiverkoston ansiosta Vianor on rengas- ja autohuoltoliike, jota ei tarvitse kaukaa hakea. Vianorin valikoimassa on henkilö- ja jakeluautonrenkaita, kuorma-autonrenkaita ja raskaita renkaita. Nokian-merkkisten renkaiden lisäksi ketju myy muita johtavia rengasmerkkejä sekä erilaisia autoiluun liittyviä tuotteita kuten vanteita, akkuja ja iskunvaimentimia. Vianorin palveluvalikoimaan kuuluvat renkaiden vaihdot ja asennukset sekä monipuoliset autonhuoltopalvelut.